شورای شهر سنندج برای چه از شفافیت می ترسد؟ / دستور برای حذف نمایندگان افکار عمومی

شورای شهر سنندج امروز جلسه انتخابات هیات رییسه جدیدش را در حالی برگزار کرده است که بنابر اخبار رسیده به خبرگزاری کردپرس به دستور احدی از اعضای این شورا از حضور رسانه های مننقد و مطالبه گر جلوگیری شده و تنها چند رسانه آن هم برای خالی نبودن عریضه به این جلسه راه یافته اند.

به گزارش کرد پرس، نهاد شورای شهر که در برخی ادبیات سیاسی از آن به عنوان پارلمان محلی در شهرها هم یاد می شود باید مکانی برای شفافیت ارتباط صریح با مردم و محلی برای بیان مطالبات مردمی باشد. اما ظاهرا برخی از اعضای موثر شورای شهر سنندج نه تنها به این موارد باور ندارند بلکه با رفتارهایی تاریخ مصرف گذشته در فکر ساختن امپراتوری های خاص در این نهاد عمومی هستند. 

آنها رسانه منتقد را دعوت نمی کنند تنها به این دلیل که این رسانه قبل از اجرای طرح ناکام استیضاح شهردار پرسیده بود حالا که افکار عمومی شهر سنندج از عملکرد او راضی است برخی اعضای شورا با چه سودایی این کار می خواهند انجام دهند. آنها انتقام طرح ناکام خود برای به حاشیه بردن شهرداری سنندج را می خواهند پشت درهای بسته بگیرند؟ 

در طول ۲ سال گذشته که شورای جدید شهر سنندج روی کار آمده، تا امروز برای هیچ کدام از جلسات علنی این شورا خبرنگاران منتقد از جمله خبرنگار کرد پرس، دعوت نشده و امروز هم انتخابات هیئت رئیسه بار دیگر برگزار می شود و به دستور یکی  از اعضای موثر حال حاضر شورا تنها چند رسانه به صورت گزینشی دعوت بوده و باز هم از حضور خبرنگاران منتقد جلوگیری شده است.  

به نظر می رسد برخی ها علیرغم اینکه شعار دموکراسی و آزادی بیان را سر می دهند و از سوی دیگر رسانه را رکن اصلی برای ارتباط با مردم می دانند، اما اعتقادی به شعارهای خود نداشته و در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند.

حذف رسانه های منتقد از جلسات قطعا دردی از بی عملی کسانی که با هزار شعار و وعده و عید توانسته اند کرسی شورای شهر سنندج را به دست آورند، نمی کاهد و تنها فعالیت ها و خدماتی که باید انجام می دادند و انجام نداده اند را از چشم شهروندان پنهان می کند.

رسانه ای که نه با هدف تخریب بلکه با هدف مطالبه گری دست به انتقاد از عملکرد برخی افراد شورای شهر سنندج زده و امروز از تمام جلسات این شورا منع شده، قطعا مسیر خود را به درستی طی کرده و بدون شک نیز مورد اعتماد مردم است.

شهروندان سنندج نیز آگاه تر از آن هستند که بدانند در سال های اخیر چه کسانی واقعا با هدف خدمت پا پیش گذاشته و چه کسانی نیز تنها تشنه رسیدن به قدرت بوده اند و با هزار شعار دروغین کرسی های شورا را اشغال کرده اند. 

کد خبر 2759035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha