تکلیف پروژه های شهری نیمه کاره پیرانشهر چیست؟ /جلال معلومی

سرویس آذربایجان غربی- جلال معلومی، فعال مدنی در یادداشت زیر از نحوه هزینه کرد اعتبارات شهرداری پیرانشهر و عدم ساماندهی پروژه های نیمه کاره شهر انتقاد کرده و خواستار مشکلات زیرساختی و فراموش شده پیرانشهر شده است.

 امسال برای دومین سال پیاپی پیرانشهر و پایانه مرزی تمرچین میزبان زائران اربعین است و باتوجه به تخصیص اعتبارات ویژه به شهرستان پیرانشهر شاهد تحولاتی اساسی در پروژه های زیرساختی شهرستان هستیم اما پروژه های شهری همچنان نیمه کاره باقی مانده است.

سال گذشته هر چند اولین تجربه این فرصت ویژه برای پیرانشهر بود اما مجموعه شهرداری و در راس آنها (رسول فهر) شهردار مستعفی، توانست به نحو احسن اعتبارات را جذب کند و اکثر پروژه های زیرساختی را اتمام و یا استارت بزند که برای نمونه می توان به پارک گولان واقع در حاشیه ترین نقطه شهر-روبروی ترمینال روستایی اشاره کرد.

بر اساس گزارشات دریافتی و طبق اعلام فرماندار شهرستان، ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای خدمات و پروژه های زیرساختی به شهرداری پیرانشهر اختصاص پیدا کرده است که در صورت هزینه کرد صحیح توسط شهرداری این اعتبار قابلیت تمدید و شارژ دوباره را نیز حتی با این مبلغ و یا مبلغ های بیشتر را دارد.

در این بین اعتراض همشهریان در نحوه هزینه کرد این اعتبار سوالاتی را ایجاد کرده است که چرا شهرداری علیرغم جذب این اعتبار و فرصت برای جذب اعتبارات بیشتر تمام انرژی خود را به آسفالت معابر آن هم با قیر رایگان و با بودجه از قبل تعیین شده هدر می دهد و برنامه ای اساسی برای استفاده از این اعتبار ویژه اربعینی ندارد.

صرفاً برای یادآوری به بخشی از مشکلات زیرساختی و فراموش شده پیرانشهر اشاره می شود؛ و سوال اینجاست آیا نمی توان بخشی از این اعتبار را برای تکمیل امکانات رفاهی پارک نیلوفر به عنوان بزرگترین پارک شهر هزینه کرد، در حالی که مردم از نبود حداقل امکانات رفاهی شامل سرویس بهداشتی و محل آبخوری می نالند؟!

آیا نمی توان بخشی از این اعتبار را برای بازسازی تنها شهربازی واقع در پارک نیلوفر اختصاص داد زمانی که این شهر از نبود فضای تفریحی برای فرزندان این شهر می نالد؟!

آیا نمی توان از اعتبار برای حل مشکل کمربندی جدید استفاده کرد در حالی که ترافیک سطح شهر مردم را کلافه کرده است؟!

آیا نمی توان نسبت به زیباسازی بلوار تازه احداث شده مسیر تعریض شده- سه راهی کارخانه قند تا ورودی شهر استفاده کرد زمانی که به عنوان ویترین شهر برای مسافران و مهمانان خودنمایی می کند؟!

آیا نمی توان بخشی از این اعتبار را برای بازسازی پارک فرهنگ اختصاص داد در حالی که بازسازی آن یکی از شعارهای انتخاباتی شوراهای حاضر بوده و پس از چندین بار مانور رسانه ای اما همچنان به فراموشی سپرده شده است؟!

آیا نمی توان از این اعتبار برای تکمیل پروژه ناتمام پارک نوروز استفاده کرد در حالی که بیش از دو دوره است که به فراموشی سپرده شده و کوچکترین اقدامی برای توسعه آن انجام نشده و همچنان از نبود حداقل امکانات رفاهی می نالد؟!

آیا از این اعتبار نمی توان برای بازسازی و تکمیل پروژه ترمینال روستایی هزینه کرد در حالی که این محل حساس همچنان از نبود یک سرویس بهداشتی و محل استراحت مسافر و راننده می نالد؟!

آیا نمی توان از این اعتبار برای ساخت فرهنگسرا استفاده کرد در حالی که ستون های آن کم کم در حالی نابودی هستند؟!

آیا نمی توان از این اعتبار برای حل مشکل محل دفن زباله- سایت کلاورش استفاده کرد در حالی که چندین سال است شهرداری برای اتمام آن دست و پا می زند و قادر به اتمام این پروژه نیست؟!

آیا نمی توان از این اعتبار برای جمع آوری سگهای بی سرپرست استفاده کرد  در حالی که هر روز همشهریان از عدم توانایی شهرداری در اجرای این پروژه معترض هستند؟!

و چندین پروژه و مشکل زیرساختی دیگر که لازم است شهرداری و شوراهای شهر بازبینی کلی انجام دهند و فرصت را غنیمت شمرده و از این اعتبار برای اتمام و یا استارت پروژه های زیرساختی شهر اقدام کنند.

در ضمن بد نیست شهردار امروز و شورای منتقد ادوار گذشته!!! به عنوان متولی اصلی و مدیر مجموعه در هزینه کرد این اعتبارات دقت بیشتری به خرج دهند تا خدای ناکرده این اعتبارات ویژه برای خودنمایی صرف هزینه های جاری نگردد.

کد خبر 2758917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha