آتش سوزی جنگل‌های مریوان در ۳ منطقه مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آتش سوزی جنگل های مریوان پس از ۳ روز در مناطق کلکه جان، دارسیران و پیله مهار شد ولی اطفای آتش در کانی‌میران در حال انجام است.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی‌پور گفت: با پیگیری های انجام شده، برای انجام عملیات اطفای حریق هوایی، بالگردی از تهران به مریوان اعزام شد و در حال حاضر اطفاء آتش در منطقه کانی‌میران توسط بالگرد در حال انجام است.

وی دلیل آتش سوزی را عامل انسانی دانست و اظهار کرد: وجود این آتش سوزی منجر به انفجار مین جامانده از دوران جنگ تحمیلی و مصدومیت ۶ نفر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: خوشبختانه این ۶ نفر آسیب جدی ندیدند و به صورت سرپایی در مراکز درمانی مداوا و ترخیص شدند.

شریفی پور در ارتباط با میزان خسارت وارد شده به جنگل های بکر مریوان در نتیجه این آتش سوزی، ادامه داد: هنوز نمی توان به طور دقیق میزان سطح خسارت دیده را اعلام کرد و باید از طریق کارشناسان به طور فنی و با استفاده از دستگاه جی پی اس و نقشه های ماهواره ای اقدام به برآورد آن کرد.

وی یادآور شد: تیم های اطفای حریق ادارات منابع طبیعی شهرستان های سنندج، کامیاران و سروآباد هم در محل حضور پیدا کردند و افزون بر این نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد، بسیج و سپاه هم برای کنترل و اطفای آتش سوزی به یاری ما آمدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: آتش سوزی از ظهر پنجشنبه و در منطقه به رده ره شه مریوان شروع شد.

کد خبر 2758558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha