رتبه اول بانک ملی کردستان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در کشور

رئیس امور شعب بانک ملی کردستان گفت: در بحث پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، بانک ملی استان کردستان رتبه اول کشور را به خود اختصا داده است.

به گزارش کرد پرس، علی اشرف یوسفی قیاسی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ بسیار دیر به بانک ها اعلام شد، گفت: متاسفانه زمانی هم ابلاغ شد که پایان سال بود و عملا پرداخت وام از بهمن ماه سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت امسال میسر نبود.

وی اظهار کرد: پس از این مدت از ۱۷ خرداد ماه تا امروز که بحث تسهیلات تبصره ۱۶ رسما به بانک ها ابلاغ شد، بیش از یک هزار و ۱۰۰ پرونده تسهیلات دریافت کرده اند و رکوردی را به نام بانک ملی کردستان در کشور ثبت کردیم.

رئیس امور شعب بانک ملی کردستان افزود: البته بیشتر مشکلات در راه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ مربوط به سامانه ای بود که توسط دولت طراحی شده است و اصلا قابل اتکا نیست چرا که هر وقت مردم می خواستند ثبت نام کنند و یا ما می خواستیم آماری را ارائه دهیم، قطع بود و همین باعث شد تا زمان ثبت نام متقاضیان بیش از حد طول بکشد.

یوسفی قیاسی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ نیز این بود که بیش از بودجه اختصاص یافته به این مسئله در سامانه ثبت نام صورت گرفت و امروز که متقاضیان دارای اولویت می خواهند در این سامانه ثبت نام کنند، این امکان را ندارند.

وی یادآور شد: اما با وجود تمام مشکلاتی که در این راه وجود داشت، امروز بانک ملی ۱۴۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداختی داشته در حوزه تسهیلات تبصره ۱۶ و به عنوان بانک اول کشور شناخته شده است.

رئیس امور شعب بانک ملی کردستان بیان کرد: در بحث پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ سه ضلع متقاضی، بانک و دستگاه اجرایی باید همسو می بودند که اینگونه نبود و نباید بانک ها را عامل عدم پرداخت تسهیلات دانست.

یوسفی قیاسی گفت: در بخشنامه ای که به بانک ها ابلاغ شد، قرار بود تسهیلات به طرح های فعال و توسعه ای پرداخت شود، اما از سوی دستگاه های اجرایی طرح هایی معرفی شده اند که ایجادی هستند و عملا چون نمی توانند کسی را بیمه کنند، اشتغالی هم ایجاد نمی شود.

وی افزود: بدون شک بخشنامه و ناهماهنگی دستگاه های اجرایی در معرفی متقاضیان واقعی باعث شد تا در بحث تسهیلات تبصره ۱۶ آنگونه که باید بانک ها عملکرد نداشته باشند هر چند که با همین وضعیت نیز بانک ملی بیش از ۷۰ درصد اعتبارات در اختیار را پرداخت کرده است.

کد خبر 2758488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha