امسال ۸۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان احداث می شود

معاون فنی و نظارت راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته ، در سال جاری ۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان کردستان احداث می شود.

به گزارش کرد پرس، رامبد نوذری گفت: در سال ۱۴۰۰، ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان با هزینه ای قریب به ۱۱۰ میلیارد تومان احداث شد که با این اقدام ۲ هزار و ۱۳۰  خانوار از نعمت راه روستایی برخوردار شدند.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در عملی جهادگونه احداث راه روستایی در استان پیشرفت چشمگیری داشت و توانستیم ۱۸۰ کیلومتر راه را با اعتبار ۴۱۰ میلیارد تومان احداث کنیم. نوذری گفت: با احداث این میزان راه روستایی ۷ هزار و ۷۰۰ خانوار از راه آسفالت بهره مند شوند.

معاون فنی و نظارت راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به هدف گذاری احداث ۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان طی سال جاری، افزود: شاخص بهره مندی روستاهای استان از راه آسفالته ۷۱ درصد است در حالی که این میزان در متوسط کشوری ۸۴ درصد است.

نوذری با بیان اینکه در استان یک هزار و ۷۸۵ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم، ادامه داد: ۴۱۲ روستای استان که طول راه های آنها هزار و ۵۰۰ کیلومتر است، فاقد راه آسفالته هستند.

کد خبر 2758445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha