خرید تضمینی گندم در کردستان از مرز ۲۱۷ هزار تن گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا ۲۶ تیر ماه سال جاری ۲۱۷ هزار و ۷۳۱ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم، گفت: ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده در استان سه هزار و ۳۶۵ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه در قیمت هرکیلوگرم گندم چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید لحاظ می شود، افزود: در مجموع قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری با احتساب ۲ هزار تومان جایزه تحویل به مراکز دولتی و یک هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کاشت، ۱۵ هزار تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در صورت پاک بودن گندم مبلغ ۲۵۳ تومان به قیمت تضمینی اضافه می شود، بیان کرد: مجموع گندم خریداری شده در استان توسط ۱۴ هزار و ۲۰۴ نفر از کشاورز تحویل مراکز خرید داده شده است.

اسکندری آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۲۴ هزار و ۲۷۳ تن عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون مبلغی بابت بهای خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران استان واریز نشده است.

وی میزان رشد خرید گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را حدود ۱۵ درصد دانست و یادآور شد: تعداد مراکز فعال سازی شده خرید تضمینی گندم به ۷۴ مرکز رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان های سقز با ۷۵ هزار و ۷۷۰ تن، بیجار با ۵۹ هزار و ۹۷۶ تن، کامیاران با ۳۵ هزار و ۷۳۶ تن و قروه با ۲۳ هزار و ۸۴۶ تن است.

اسکندری گفت: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دیواندره هم هشت هزار و ۸۲۳ تن، دهگلان ۱۲ هزار و ۲۶۲ تن، سنندج ۲ هزار و ۸۵۷ تن، بانه یک هزار و ۶۱۸ تن، مریوان ۹۳۰ تن و سروآباد ۷۲۰ تن است.

کد خبر 2758433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha