تدوین راهنمای تجاری کردستان با هدف معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری

رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی سنندج گفت: راهنمای تجاری واحدهای فعال تجاری و صنعتی با هدف معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری این استان به همت اتاق بازرگانی سنندج، تدوین می شود.

به گزارش کرد پرس، اردشیر عظیمی نیا در جلسه کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی سنندج، با بیان اینکه در چند استان دیگر کشور چنین کتابچه هایی تدوین شده است، گفت: در استان نیز سعی می شود این کتابچه تدوین شود تا بتوان ظرفیت های تجاری کردستان را در حوزه های مختلف معرفی کرد.

وی با بیان اینکه هر چه حجم اطلاعات تجاری بیشتری داشته باشیم، می توان خدمات بیشتری در حوزه اقتصادی ارایه داد، افزود: انتظار می رود فعالان اقتصادی استان با توجه به تجاربی که دارند در تهیه این راهنمای تجاری ما را کمک کنند تا بتوان اولویت های سرمایه گذاری کردستان را به درستی احصا و شناسایی کرد.

رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی سنندج اظهار کرد: تدوین این کتابچه راهنما در معرفی محصولات تولیدی استان نیز بسیار تأثیرگذار بوده و می تواند برندهای کردستان را به خوبی معرفی کند.

عظیمی نیا ادامه داد: پس از تدوین این کتابچه تمامی اطلاعات به دست آمده در یک سامانه نیز به ثبت می رسد تابا توجه به طراحی چند زبانه آن بتوان اطلاعات سرمایه گذاری را در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار داد.

وی یادآور شد: ایجاد شبکه سرمایه گذاری مهمترین هدف اتاق بازرگانی در اجرای این طرح است هر چند که در ابتدای راه قطعا مشکلاتی خواهیم داشت، البته در این راه سعی می شود از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها نیز بهره برد.

رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی سنندج بیان کرد: حوزه صنایع دستی، آموزشی، گردشگری، کشاورزی، صنعتی، معدنی، خدماتی و هر حوزه دیگری که استان در آن توانمندی داشته باشد، سعی می شود در این کتابچه راهنما و سامانه معرفی شود.

عظیمی نیا گفت: در نمایشگاه های بین المللی گذشته بازدید کنندگان که بیشتر تجار آن کشورها بوده، به دنبال ظرفیت های تولید کشورهای مختلف هستند و از آنجایی که تا کنون این اطلاعات به صورت جامع، جمع آوری نشده نمی توانستیم اطلاعات زیادی را در اختیار آنان قرار دهیم که با این کار می توان تبلیغات مناسبی برای برندهای استان در نمایشگاه های بین المللی انجام داد.

کد خبر 2758382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha