پیشرفت ۳۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طرح جهاد آبرسانی در ۱۶۹ روستای استان در قالب قراردادی به مبلغ ۵۲۷ میلیارد تومان در حال اجراست و ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد گفت: این استان ۱.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۱.۳ میلیون نفر در حوزه شهری و مابقی در حوزه روستاها در ۳۳ شهر و یک هزار و ۶۷۷ روستا زندگی می کنند.

وی اظهار کرد: ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری زیرپوشش خدمات آب و ۹۶.۵ درصد جمعیت زیرپوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: ۷۵ درصد فاضلاب جمع آوری شده در ۸ تصفیه خانه، تصفیه و از پساب آن در بازچرخانی آب استفاده می شود.

فرهاد ادامه داد: در حوزه روستایی نیز ۷۶ درصد جمعیت زیرپوشش خدمات آب هستند و یکهزار و ۳۰ روستا از یک هزار و ۶۷۷ روستا زیرپوشش این شرکت هستند.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح جهاد آبرسانی ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی زیرپوشش آبرسانی قرار می گیرند، یادآور شد: برنامه ریزی برای اجرای فاز دوم این طرح نیز در دست اقدام است و ۱۵۰ روستای دیگر زیرپوشش این طرح قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان بیان کرد: برای سال ۱۴۰۲ پروژه هایی برای مدیریت تنش آبی برنامه ریزی شده که احداث و تکمیل تصفیه خانه آب شهر دیواندره و حفر و تجهیز ۲۳ حلقه چاه از پروژه های در دستور کار است.

کد خبر 2758284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha