خرید ۹۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا ۲۰ تیر ماه سال جاری، ۹۷ هزار و ۶۶۲ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

به گزارش کرد پرس، جمال صالحی با اشاره به اینکه برداشت گندم از ۱۰ تیر سال جاری در استان آغاز شده است، گفت: ۸۲ مرکز خرید گندم شامل سیلوهای بخش دولتی و خصوصی، کارخانجات آردسازی و مراکز شبکه تعاون روستایی اقدام به خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان می کنند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد مراکز مذکور تاکنون ۵۰ مرکز فعال شده است، اظهار کرد: به تدریج و با آغاز برداشت گندم در همه شهرستان های استان دیگر مراکز خرید تضمینی هم فعال می شوند.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان های سقز با ۴۴ هزار و ۶۹۷ تن، بیجار با ۲۴ هزار و ۱۶۸ تن و کامیاران با ۲۰ هزار و ۳۸۰ تن است.

صالحی ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های قروه ۳ هزار و ۸۸۸ تن، دیواندره یک هزار و ۵۸۱ تن، سنندج یک هزار و ۱۹۲ تن، بانه ۸۲۴ تن، سروآباد ۲۸۸ تن، دهگلان ۳۳۴ تن و مریوان ۳۱۰ تن بوده است.

وی یادآور شد: قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان است که ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان آن براساس جدول پاکی بوده و ۲ هزار تومان آن تشویقی دولت و یک هزار و ۵۰۰ تومان آن هم یارانه کشت است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه مبلغ جدول پاکی تا ۱۱ هزار و ۷۵۳ تومان هم قابل افزایش است، بیان کرد: به ازای هر درصد افت مفید هم ۳۴۵ ریال به مبلغ اضافه و به ازای هر درصد افت غیرمفید هم یک هزار و ۱۵۰ ریال کسر می شود.

صالحی گفت: نخستین چک لیست خرید تضمینی گندم ۱۵ تیر ماه در بانک عامل (کشاورزی) ثبت شده و تاکنون هم مبلغی به حساب کشاورزان واریز نشده است.

کد خبر 2758185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha