پهن کردن فرش قرمز در کردستان تنها برای سرمایه گذاران خارجی است/ پیش پای داخلی ها چرا سنگ می اندازید؟

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث جذب سرمایه گذار باید همانگونه که فرش قرمز را برای سرمایه گذاران خارجی پهن می کنیم، برای سرمایه گذاران داخلی نیز این کار را انجام دهیم نه همه کارها را برای خارجی ها تسهیل کنیم و در مقابل پیش پای سرمایه گذاران داخلی سنگ بیاندازیم.

به گزارش کرد پرس، سیدمهدی فرشادان در جلسه شورای برنامه ریزی کردستان، گفت: پیش از هر چیز باید از زحمات آقای ازهاری مدیر پاکدست، توانمند، سالم، کاربلد که از جنس خود سازمان بود، کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم که بیش از ۲۵ سال است در این سازمان زحمت می کشند.

وی افزود: پیگیری های مجدانه رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در سال گذشته باعث شد در لایحه بودجه، سهم کردستان رشد قابل توجهی داشته باشد و امیدواریم  آقای محمدی به عنوان سرپرست این سازمان نیروی واسط نباشند و کار مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به وی واگذار شود و افرادی که روزانه نام برای تصدی ریاست این سازمان در حال رد و بدل شدن است، صحت نداشته باشد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به بحث بودجه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه به عنوان خادم مردم استانم، ۸ دوره در کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای اسلامی بوده ام و همین باعث شده در حالی که در سال ۹۹ اعتبارات عمرانی استان کردستان ۸۱۹ میلیارد تومان بود آن را برای سال ۱۴۰۰ به میزان یک هزار میلیارد تومان اضافه کنیم و در نهایت کل اعتبارات استان در آن سال به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

فرشادان اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ نیز این اعتبارات به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز اعتبارات استان کردستان با پیگیری های به عمل آمده به بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است و توانسته ایم رتبه چهارم رشد بودجه را داشته باشیم.

وی یادآور شد: در حوزه مالیات سال گذشته ۱۲۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد درآمدهای مالیاتی برای کردستان مصوب شده بود که همان موقع با توجه به شرایط اقتصادی استان، به آن اعتراض کردیم و شاهد بودیم که ۷۳ درصد درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۴۰۱ محقق شد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ میزان درآمدهای مالیاتی استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

فرشادان گفت: در پیوست قانون بودجه نیز قبل از اینکه لایحه بودجه تقدیم مجلس شود، ۵ پروژه بزرگ در کردستان تعریف شده بود که با کم کاری مجموعه مدیریتی استان نتوانستیم از فرصت ماده ۲۳ که تا پیش از پایان خرداد ماه برای بهره گرفتن از آن فرصت بود، بهره بگیریم و اعتباراتی را برای آن جذب کنیم.

وی افزود: پروژه ادامه راه آهن تهران-همدان-سنندج به مریوان و مرز باشماق علیرغم اینکه مرداد ماه سال گذشته بر اساس دستور وزیر وقت راه و شهرسازی، مطالعات آن انجام شد، اما مجموعه مدیریتی استان در این حوزه برای جذب اعتبارات کوتاهی کردند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث حقوقات معادن نیز امیدواریم امسال بر خلاف سال های قبل حقوقات معادن به صورت مستقیم به خزانه وارد شود و از خزانه توزیع شود نه بر اساس صورتجلسه های داخلی که به صورت سلیقه ای برای برخی ادارات امضا می شوند.

فرشادان ادامه داد: در بحث جذب سرمایه گذار باید همانگونه که فرش قرمز را برای سرمایه گذاران خارجی پهن می کنیم، برای سرمایه گذاران داخلی نیز این کار را انجام دهیم نه همه کارها را برای خارجی ها تسهیل کنیم و در مقابل پیش پای سرمایه گذاران داخلی سنگ بیاندازیم.

وی یادآور شد: تاکنون برای هیچ سرمایه گذار داخلی تمام ارکان بسیج نشده اند و وقتی کسی می خواهد به استان وارد شود کفش های آهنین به پا می کند و هفت خان رستم را طی می کند تا در نهایت هم فراری شود اما برای سرمایه گذار خارجی خودمان همه کارها را انجام می دهیم و آنها تنها سودش را می برند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمونه بارز جذب سرمایه گذار خارجی بحث سنه سنتر است که قرار بود با احداث این مجموعه تاناکورای شهر سنندج از محل فعلی جمع آوری و به این مجموعه منتقل شود، اما الان کدام یک از کاسبان تاناکورا می توانند در سنه سنتر یک مغازه ۱۲ متری را بیش از ۳ میلیارد تومان بخرند.

فرشادان گفت: با نفس سرمایه گذاری مخالف نیستیم اما با اینکه تمام امکانات در اختیار سرمایه گذار خارجی قرار گیرد و در نهایت نیز سودی برای استان نداشته باشد، مخالف هستیم و در زمینه دستگاه های نظارتی باید ورود جدی تری داشته باشند.

کد خبر 2757923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha