۱۴ واحد اقامتی در آذربایجان غربی پلمب یا تعلیق شدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به استانداردسازی واحدهای اقامتی گفت: در ٣ ماه گذشته ۱۴ واحد اقامتی پلمب یا تعلیق شده‌اند و نیز با ۴۵ مورد تور غیرمجاز گردشگری برخورد شد و ۹۷ واحد گردشگری نیز تذکر دریافت کرده‌اند.

به گزارش کردپرس، مرتضی صفری با اشاره به ضرورت مقابله با تورهای گردشگری غیرمجاز اظهار کرد: از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرداری‌ها درخواست می‌شود از در اختیار گذاشتن وسایط نقلیه عمومی برای تورهای غیرمجاز گردشگری پرهیز کرده و نیز اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی استان از صدور مجوز برای تورهای گردشگری ورزشی غیرمجاز خودداری کنند.

صفری با بیان اینکه تبلیغ برگزاری تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی یکی دیگر از موضوعات مهمی است، اضافه کرد: برای این منظور از پلیس فتا درخواست می‌شود با این نوع تبلیغات برخوردهای لازم را انجام دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همچنین از نمایندگی وزارت خارجه در استان درخواست کرد تا روند ورود تورهای گردشگری از کشورهای همسایه به آذربایجان غربی را تسهیل کنند تا شاهد افزایش هر چه بیشتر تعداد این تورها در استان باشیم.

او با بیان اینکه استانداردسازی واحدهای اقامتی در ٣ ماه گذشته با جدیت انجام شده است، گفت: در این راستا ۱۴ واحد اقامتی پلمب یا تعلیق شده‌اند و نیز با ۴۵ مورد تور غیرمجاز گردشگری برخورد شد و ۹۷ واحد گردشگری نیز تذکر دریافت کرده‌اند و بازدیدهای روزانه سرزده نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

صفری با تشکر از استاندار آذربایجان غربی برای توجه به حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و صدور مجوز انجام آسفالت‌ریزی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان گفت: برای این منظور مسیر دسترسی به روستای گردشگری گلمرز ارومیه، مسیر شهر تخت سلیمان به مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و مسیر دسترسی به ایستی‌سو سلماس آسفالت‌ریزی و ساماندهی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: استقرار خودروهای آمبولانس در جاده‌ها، ساماندهی اطراف میدان ولایت‌فقیه ارومیه از نظر جمع‌آوری مشاغل کاذب با توجه به وجود ۷۰ درصد ظرفیت هتلینگ در اطراف این میدان و ساماندهی ورودی جاده‌های استان به‌ویژه جاده شهید کلانتری ضروری است.

او در پایان خواستار واگذاری بناهای تاریخی به این اداره‌کل شد تا زمینه لازم برای حفظ و نگهداری آنها و نیز بازگشایی برای بازدید مسافران فراهم شود.

کد خبر 2757702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha