برق ۲۵ اداره دولتی و دستگاه اجرایی آذربایجان غربی قطع شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از قطع برق ۲۵ اداره پرمصرف دولتی در خرداد ماه خبر داد و گفت: اداراتی که نسبت به رعایت مدیریت مصرف برق در ایام اوج بار بی‌توجه باشند با قطع برق روبرو خواهند شد.

به گزارش کردپرس، طاهر کیامهر تاکید کرد: یکی از اهداف تغییر ساعت کاری ادارات، مدیریت مصرف و کاهش مصرف انرژی برق در ساعات اوج بار مصرف است و انتظار داریم کارکنان دستگاه‌ها یک ساعت زودتر از پایان ساعت کاری دستگاه‌های سرمایشی را خاموش کنند.

او افزود: مصرف برق همه ادارات بصورت لحظه‌ای و برخط با استفاده از کنتورهای هوشمند در حال رصد است و هر دستگاهی که در مدیریت مصرف توجه لازم را نداشته باشد با قطع برق روبرو خواهد شد.

کیامهر ضمن اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری به نسبت سال ۱۴۰۰ و ۶۰ درصد کاهش مصرف در ساعات غیراداری نسبت به ساعات اداری همان روز افزود: در خرداد ماه امسال توسط اکیپ های نظارتی مدیریت مصرف برق ادارات، از ۶۱۲ اداره دولتی در استان بازدید به عمل آمده است که از این تعداد ۳۹۱ مورد اخطاریه صادر شده و برق ۲۵ اداره دولتی پرمصرف به دلیل عدم توجه به اخطاریه قطع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: وصل مجدد برق آن دستگاه در صورتی انجام خواهد شد که بالاترین مقام مسئول تعهد رعایت مصرف را بدهد و در صورت تکرار در رعایت میزان مصرف، اسامی این ادارات اعلام خواهد شد.

تحویل ۶۰۰ پنل خورشیدی به عشایر استان

کیامهر در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای طرح ملی تامین برق عشایر توسط پنل های خورشیدی سبک و قابل حمل ۶۰۰ پنل خورشیدی تحویل عشایر آذربایجان غربی شد.

او افزود: طرح تامین برق عشایر توسط پنل‌های خورشیدی سبک و قابل حمل در سال‌های گذشته به عنوان یک طرح ملی در سطح کشور در حال اجراست که شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز در همین راستا و طی یکسال اخیر با جدیت پیگیر اجرایی شدن این طرح در سطح استان است.

به گفته کیامهر؛ در همین راستا ضمن تحویل ۶۰۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل شارژ به عشایر، با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، دوره های آموزشی نحوه استفاده از این پنل ها در شهرستان های استان نیز برگزار گردید.

او افزود: پنل های خورشیدی قابل حمل تحویلی به عشایر استان قابلیت تامین برق نیازهای اساسی عشایر اعم از تامین برق لامپ های روشنایی و دیگر تجهیزات مورد نیاز را داراست.

کد خبر 2757427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha