خیرین مهابادی ٢ میلیارد ریال برای احداث ساختمان همودیالیز اهدا کردند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: خیران نیک اندیش در راستای کمک به احداث ساختمان همو دیالیز در بیمارستان این شهرستان تاکنون ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال اهدا کردند.

به گزارش کردپرس، امید صادق امیری در جلسه شورای خیران سلامت برای احداث ساختمان همودیالیز گفت: هم اکنون ۱۳۰ بیمار دیالیزی در بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به صورت سه شیفت خدمات درمانی دریافت می کند.

افزود: در حال حاضر محدودیت های قابل توجهی در بخش دیالیز مهاباد وجود دارد که برای رفع بخشی از آن نیازمند حمایت خیران در راستای ارایه خدمات بهتر به مریضان هستیم.

وی ادامه داد: برای هر بار دیالیز یک بیمار حدود ۱۰ میلیون ریال و ماهانه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از طرف وزرات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هزینه بیماران دیالیزی مهاباد خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه عملیات احداث ساختمان بخش همودیالیز توسط خیران شهرستان در سال ١٣٩٥  شروع شده اظهار کرد: با کمک و همت خیران اگر ساختمان و اسکلت آن تکمیل شود با همکاری وزراتخانه نسبت به تجهیز و راه اندازی آن با ظرفیت ۵۰ تا ۶۰ تخت اقدام خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد در این جلسه ضمن قدردانی از مشارکت خیران بیان کرد: خیران این شهرستان همواره در بخش های مختلف از سلامت در سطح کشور نمونه بوده و این بار هم محبت خود را به بیماران نشان خواهند داد.

عباسی افزود: توسعه زیرساخت های بخش درمان و ارتقای شاخص های سلامت جامعه جز اولیت های اصلی ما بوده که برای اعتبارات مناسبی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از تعدادی خیران حوزه سلامت هر یک از افراد حاضران در جلسه مبالغ اهدایی خود را برای احداث ساختمان اهدا کردند.

کد خبر 2757164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha