گنجینه خوشنویسی سنندج راه اندازی می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت و پیگیری این وزارتخانه برای راه اندازی گنجینه (موزه) خوشنویسی در سنندج خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این اتفاق را رقم می زنیم.

به گزارش کرد پرس، محمدمهدی اسماعیلی در جریان سفر یک روزه خود به کردستان از نگارخانه هنر سنندج و همچنین نمایشگاه خوشنویسی دایر در این نگارخانه بازدید کرد و با بیان اینکه از هنرمندان استان به صورت جدی حمایت خواهیم کرد، گفت: راه اندازی موزه خوشنویسی در سنندج را پیگیری و برای اجرایی شدن آن تلاش می کنیم.

وی همچنین به تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و افزود: استان کردستان در زمینه برگزاری تئاتر خیابانی در بیشتر شهرها به ویژه مریوان آماده است و وزارتخانه و معاونت هنری و مطبوعات نیز از این حوزه با جدیت حمایت و پشتیبانی می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امسال هر برنامه ای در حوزه تئاتر خیابانی در هر کدام از شهرها تصویب شود، وزارت فرهنگ از آن حمایت جدی خواهد کرد.

گفتنی است پروژه بازسازی نگارخانه ارشاد (هنر) سنندج از اول مهر ماه سال گذشته آغاز و کار تخریب، بازسازی و نمای بیرونی آن انجام شد و اسفند سال گذشته به بهره برداری رسید. این طرح شامل سالن اصلی به متراژ ۲۱۰ متر است که قابلیت نمایش ۳۹ تابلو را دارد، ضمن اینکه دارای اتاق فرمان و اتاق مدیریت است.

کد خبر 2757094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha