آغاز عملیات اجرایی احداث گذر غذا و موسیقی در سنندج

شهردار سنندج گفت: عملیات احداث گذر غذا و موسیقی در راستایی اجرای تعهدات برنامه های شهر خلاق موسیقی جهان در سنندج آغاز شد.

به گزارش کرد پرس، سیدانور رشیدی از آغاز عملیات احداث گذر غذا و موسیقی در سنندج خبر داد و گفت: شهر سنندج به دلیل پیشینه غنی موسیقی، عنوان شهر خلاق موسیقی یونسکو دارد و معتقدیم حفظ این عنوان و بهره گیری از این موقعیت برای رشد بخش های دیگری همچون گردشگری نیازمند تلاش  زیادی است.

وی اظهار کرد: انتخاب شهر سنندج به عنوان خلاق موسیقی انگیزه خوبی در سال های اخیر برای جذب بیشتر گردشگران نه تنها در سنندج، بلکه در کل استان کردستان فراهم کرده است.

شهردار سنندج افزود: عنوان شهر خلاق موسیقی سنندج برندی برای استان کردستان است و مختص دستگاه و یا نهاد خاصی نیست بنابراین هر کس در حد توان در راستای حفظ و ماندگاری این عنوان باید تلاش کند.

رشیدی ادامه داد: برای حفظ عنوان شهر خلاق موسیقی یک سری تعهدات در مورد ساختمان ها، فرهنگ سراها، پارک های موسیقی و ... وجود دارد که مدیریت شهری تا این مقطع اقداماتی خوبی در راستای عملیاتی کردن آنها انجام داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری سنندج در همین راستا عملیات اجرای احداث گذر غذا و موسیقی را در ضلع شمال غربی و جنوب غربی دانشگاه کردستان در بلوار حمدی آغاز کرده است، یادآور شد: در اجرای این طرح از طراحان برجسته دانشگاه کردستان کمک گرفته شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه کل پروژه ۱۰ هزارمتر مربع است، بیان کرد: در فاز نخست اجرای این پروژه ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع و در فاز دوم ۵هزار و ۲۰۰ مترمربع کف سازی انجام می شود.

رشیدی گفت: بالغ بر۲ هزار متر معکب سنگ چینی، ۲۰ هزار مترمعکب خاکبرداری، یک هزار متر طول بازسازی جداول و فضای سبز ۵ هزار مترمربعی در اجرای این پروژه تعریف شده است.

وی اظهار کرد: زمین ورزشی و ست بازی کودکان، فضای سبز در گذر غذا و موسیقی در سنندج دیده شده و این پروژه با برآورد هزینه ۱۳ میلیارد تومان در حال اجراست.

شهردار سنندج ادامه داد: اجرای این پروژه نقش مهمی در ایجاد شور نشاط در بین شهروندان، جذب گردشگران و همچنین تحقق برنامه ها و چشم اندازهای در نظر گرفته شده در حوزه حفظ عنوان شهر خلاق موسیقی در مرکز استان دارد.

کد خبر 2757035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha