اقلیم کردستان مکلف به صادرات نفت خود از طریق شرکت بازاریابی نفت«سومو» شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان– نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان مکلف به صادرات نفت خود از طریق شرکت بازاریابی نفت «سومو» شده است، گفت: ترکیه نیز ملزم به جلوگیری از صادرات نفت اقلیم کردستان، از طریق شرکت «سومو» می باشد.

به گزارش کردپرس، محمد سعدون السودانی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» افزود: رای دیوان داوری پاریس، اقلیم کردستان را مکلف کرده است که  نفت خود را خارج از اختیارات بغداد، صادر نکند، زیرا مقصد نهایی محموله های نفتی که از کردستان خارج می شوند، نامعلوم است و دولت فدرال از ماهیت مقصدی که نفت اقلیم کردستان به آن صادرمی شود، بی اطلاع است.

السودانی خاطرنشان کرد: احزاب سیاسی در بغداد علاقه زیادی به کنترل صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق شرکت «سومو» دارند، زیرا دولت اقلیم هیچگونه اختیاری برای صادرات نفت خود ندارد و میزان نفت صادراتی و مقصد محموله های نفتی نیز باید مشخص شوند.

وی توضیح داد که صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق شرکت «سومو»ترکیه ملزم می کند که واردات نفت خود را از اقلیم کردستان از طریق این شرکت، انجام دهد، این اقدام روند صادرات نفت را بهبود خواهدبخشید، زیرا نفت بر اساس قانون اساسی عراق متعلق به مردم این کشور است.

کد خبر 2756830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha