افتتاح ١٠٢ طرح محیط زیستی در سراسر کشور/١١ طرح سهم آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- به مناسبت هفته محیط زیست، ۱۰۲ طرح محیط زیستی در سراسر کشور با حضور وبیناری و برخط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این خصوص گفت : ۱۱ طرح از این ۱۰۲ طرح زیست محیطی مربوط به استان آذربایجان غربی بوده که شامل ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرستان های ماکو، پلدشت، شوط، پیرانشهر و اشنویه است.

او ادامه داد: با افتتاح و بهره برداری از این تعداد ایستگاه،  تعداد  شهرستان های دارای ایستگاه سنجش آلودگی هوا در آذربایجان غربی به ۱۱ شهرستان افزایش یافت.

شهند افزود : همچنین با افتتاح ۲ پاسگاه محیطبانی در مناطق حفاظت شده تالاب نوروزلو و منطقه حفاظت شده مراکان ( رودخانه ارس ) تعداد پاسگاه های میحطبانی این استان به ۲۴ پاسگاه رسید . 

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:۳ نمایندگی اداره حفاظت محیط زیست نیز در  شهرستان های تازه تاسیس باروق ، چهاربرج و میرآباد مورد افتتاح قرار گرفت که با افتتاح آنها ، تمامی شهرستان های آذربایجان غربی ( ۲۰ شهرستان ) دارای اداره و نمایندگی حفاظت محیط زیست هستند.

او بیان کرد: ایستگاه سنجش برخط آلایندگی شرکت کابی آلیاژ شهرستان شوط نیز از دیگر پروژه های افتتاح شده در این مراسم بود که در مجموع  اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شده است.

کد خبر 2756824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha