واریز ۴۵۶ میلیارد تومان از محل فروش جایگاه های مرزی کردستان به خزانه دولت

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: سال ۱۴۰۱ از محل پایش و کنترل فروش در باک و ‏فروش ‏جایگاه  های مرزی استان بیش از ۴۵۶ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

به گزارش کرد پرس، جهانبخش نوکانی با ارائه گزارشی از عملکرد تامین و توزیع فرآورده های نفتی، توسعه ‏زیرساخت های سوخت رسانی، مکانیزه کردن فعالیت ها، و پروژه های در دست اقدام، گفت: در حال حاضر ۸۸ جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و ۵۴ جایگاه سی ان جی ‏در سطح استان فعال هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس ‏نیاز عملیاتی ،رشد جمعیت و گستردگی جغرافیایی و تعداد جایگاه ‏عرضه موجود، عملیات احداث ۷ ‏جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و دو جایگاه دیگر سی ان جی  نیز در حال انجام است.‏

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان افزود: ناترازی گاز طبیعی در سال گذشته و محدودیت اعمال ‏شده در تامین گاز ‏طبیعی مورد نیاز نیروگاه، صنایع و دیگر واحدهای تولیدی در استان، با تلاش و برنامه ریزی همکاران ‏منطقه در تأمین سوخت جایگزین نفتگاز و نفت کوره در نیروگاه، صنعت سیمان و واحدهای تولیدی جبران ‏شد.

نوکانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۹۴ میلیون لیتر ‏نفت گاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ارسال شد، ادامه داد: با ‎وجود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، سال گذشته تردد میانگین روزانه ۷۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی و ترانشیپی از مرزهای استان ثبت شده است.

وی یادآور شد: ‏جلوگیری از عرضه خارج از ‏شبکه نفتگاز، صرفه جویی در مصرف سوخت، جمع آوری دلالان ‏سوخت، تسریع در امور کنترل ‏کامیون های ترانزیتی، درآمدزایی دولت و ... از جمله مزایای ‏استفاده از سامانه های نرم افزاری و پایش ‏و کنترل کارکنان این شرکت است که در سال ۱۴۰۱ از محل پایش و کنترل فروش در باک و ‏فروش ‏جایگاه های مرزی استان بیش از ۴۵۶ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

‏مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفتگاز ‏بخش ‏کشاورزی، اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفت سفید و گاز مایع، استفاده از سیستم های نرم افزاری در ‏‏کنترل و عرضه سوخت در مرزهای خروجی استان، بازدید کارشناسان منطقه به ‏صورت منظم از مصرف ‏کنندگان عمده و جزء و ... را از دیگر اقدامات منطقه عنوان کرد.

کد خبر 2756826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha