«شال گردن» جدیدترین اثر مهناز مرادی منتشر شد

سرویس کرمانشاه _«شال گردن» جدیدترین اثر مهناز مرادی در تیراژ یک هزار نسخه و با کوشش انتشارات آون به چاپ رسید.

به گزارش کرد پرس؛ مهناز مرادی ساکن شهرستان اسلام آبادغرب می باشد که به دو زبان فارسی و کُردی در زمینه شعر و داستان فعالیت می کند.

«شال گردن» بعنوان اولین کتاب در مکتب پایایسم در فرم بردینک نوشته شده است. بردینک فرمی برای نوشتن داستان کوتاه کوتاه است و دارای دو اپیزد می باشد که متکی بر تفکر تجمیع است. ویراستاری کتاب را فاطمه آزادی، طرح جلد نادیا قهرمانی کیا و تصویرگری را نسیم دهنوی انجام داده است.

مهناز مرادی در مورد اثر جدید خود گفت: بخاطر معصومیت و خلاقیت ذهنی کودکان و باورهای ذهنیشان سعی دارم بیشتر در زمینه ادبیات کودک فعالیت کنم به همین خاطر تا این زمان سه اثر برای کودک و نوجوان از اینجانب به چاپ رسیده است به همین خاطر ادبیات کودک از اهمیت ویژه ای برخوردار است، باورهای هر انسانی از زمان کودکی شکل می گیرد و در بزرگسالی به آن جامه عمل می پوشاند.

وی افزود: با توجه به اینکه در عصری زندگی می کنیم که فضای مجازی تمام یا بیشتر وقت افراد را پُر کرده است، شاید کتاب و کتابخوانی تا حد زیادی به دست فراموشی سپرده شده است. زمینه فعالیت برای کودک و نوجوان می تواند این فرایند را کاهش دهد به همین خاطر هر نویسنده ای موظف است فعالیت در زمینه ادبیات کودک را مهم بپندارد تا شاید وسیله ای برای جلوگیری یا کاهش روند افزایشی بازیهای رایانه و فضای مجازی ایجاد گردد.

همچنین مهناز مرادی معتقد است: در دسترس و خطرناکترین ابزار، موبایل است کە به راحتی در اختیار کودکان قرار می گیرد.  متاسفانه اکثر مادران، امروزه برای راحتی خود متوسل به موبایل می شوند و آنرا در اختیار کودک قرار می دهند.

وی گفت: هدف از نوشتن این متن و مخاطبم مادران می باشد که کودکان را از دنیای سرگرمیهای بی فایده و زود گذر دور کنند و با کتاب و خواندن شعر یا داستانی که می تواند یک الگوی رفتاری یا تربیتی باشد، آشنا کنند.

مرادی ادامه داد: نویسنده ادبیات کودک باید آنچنان با دنیای کودک آشنا باشد که خود را در همان گروه سنی تصور کند و آنچنان برای کودک هیجان و نشاط ایجاد کند که با دنیای پیرامون خود در قالب شخصیت های داستان مثل؛ آدم برفی و حیوانات ارتباط نزدیکی برقرار کند.
چه بسا کودکان در همین سنین؛ مهربانی، همدلی، هم نوع دوستی و یا طبیعت دوستی را یاد می گیرند.

از مهناز مرادی تاکنون آثاری با نام های: (پەنجەێ وا، شعر کُردی بزرگسال)، (ئاێم وەفری، شعر کُردی کودک) و  (واران، شعر کُردی کودک) بچاپ رسیده و آثار دیگر نیز در دست چاپ دارد.

شال گردن یک داستان کوتاه برای گروه سنی "ب" در قطع خشتی تمام رنگی در تیراژ یک هزار نسخه و با کوشش انتشارات آون بچاپ رسیده است.
 

کد خبر 2756754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha