محکومیت شهرداری قروه بابت آلودگی «جِنیان»

سرویس کردستان- رئیس محیط زیست قروه از محکومیت حقوقی شهرداری به دلیل آلوده کردن آبخوان «جنیان» و تهدید سلامتی ۲۱ روستای منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، ماجرای آلودگی آبخوان جنیان قروه در حالی سال هاست ادامه دارد و تبدیل به معضلی جدی برای محیط زیست شده که علیرغم تمامی اخطارها هنوز زباله های این منطقه به طور کامل تخلیه نشده و همچنان با بهانه نبود جایگاه توسط شهرداری روبرو است.

شهرداری که طبق قانون پسماند یکی از متولیان اصلی است هربار با یکسری بهانه تقصیر آلوده کردن آبخوان جنیان را از خود سلب و به گردن دیگر نهادها منجمله محیط زیست می اندازد. نهادی که هربار از شهرداری شحکایت کرده بابت این فاجعه موفق شده حکم محکومیت شهرداری قروه را بگیرد.    

در همین زمینه رئیس محیط زیست شهرستان قروه بیان کرد که همان سال ها شهرداری با محکومیت کیفری و جریمه مالی سنگین مواجه شد.

به گفته «توفیق زارعی» علیرغم اینکه قرار بود آبخوان کامل تخلیه و پاکسازی شود اما شهرداری تا این لحظه به طور کامل این کار را نکرده و این مسئله تهدید جدی برای جنیان و روستاهای اطراف به حساب می آید.  

او به همین دلیل ز تشکیل پرونده قضایی جدید علیه شهرداری خبر داد و عنوان کرد که این بار از نظر حقوقی شهرداری محکوم به پرداخت ۲ و نیم میلیارد تومان جریمه در حق محیط زیست  واریز به حساب خزانه شده است.   

«زارعی» تأکید کرد که شهرداری باید آبخوان جنیان را کامل تخلیه و پاکسازی نماید در غیر این صورت قطعاً تبعات سنگینی برای شهرستان خواهد داشت. /

کد خبر 2756751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha