پرداخت ۴۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان بانک کشاورزی کردستان

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته بیش از ٤٤ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع این بانک به متقاضیان پرداخت شد که نسبت به سال ما قبل حدود ۲۰۲ درصد رشد داشته که از میانگین کشوری هم بیشتر بوده است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل حیدری در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی، گفت: از میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک کشاورزی، بیشترین پرداختی در حوزه کشاورزی بوده است.

وی اظهار کرد: بانک کشاورزی جدای از وظیفه اصلی خود که حمایت از بخش کشاورزی است، در راستای مسئولیت های اجتماعی خود به ۱۰۷ نفر از مددجویان کمیته امداد، مبلغ ۹٦ میلیارد و به ٤٥٦ نفر از مددجویان بهزیستی مبلغ ۳٨ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی کردستان افزود: گرچه تسهیلات پرداختی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در قالب مشاغل خرد و کوچک بوده، اما تاثیر بسزایی در جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها و گسترش حاشیهنشینی داشته است.

حیدری ادامه داد: در قالب تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک کشاورزی نیز به یک هزار و ۱۲٨ متقاضی مبلغ ۱٥۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در قالب تسهیلات فرزندآوری، بانک کشاورزی به یک هزار و ٥۱۷ نفر بالغ بر ٦٤ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی کردستان از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار تبصره ۱٨ توسط بانک کشاورزی استان کردستان خبر داد و بیان کرد: بانک کشاورزی با جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار تخصیصی «بند الف تبصره ۱٨ قانون بودجه سال۱٤۰۱» به تعهدات خود در زمینه تامین مالی طرح های اشتغال زا در بخش کشاورزی و صنایع وابسته موضوع این قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی عمل کرد.

حیدری گفت: بر این اساس مبلغ ۳۹۲ میلیارد تومان از محل تبصره ۱٨ به استان کردستان تخصیص داده شد که به طور ۱۰۰ درصدی جذب و علاوه بر آن ٤۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر آن تلفیق و جمعا ٤۳۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات «بند الف تبصره ۱۸» در سال ۱٤۰۱ پرداخت شد که جذب و تاثیر آن در اشتغال قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ  ۲۱۳ میلیارد تومان از سود و جرائم بخش کشاورزی مورد بخشودگی قرار گرفته است، افزود: تسهیلات پرداختی خسارت ناشی در سال ۱٤۰۰، مبلغ ۲٦۰ میلیارد تومان بوده که هم اکنون هم ادامه داشته و در حال پرداخت است.

مدیرشعب بانک کشاورزی کردستان با اشاره به فعال بودن بیمه کشاورزی در استان کردستان، اظهار کرد: تاکنون ۱۳۷ میلیارد تومان خسارت در استان پرداخت شده است که بخش عظیم آن در بخش زراعی بوده که در حال حاضر ٥۷ درصد از کل اراضی کشاورزی استان کردستان بیمه شده است.

کد خبر 2756732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha