تنظیم شکایت بر علیه مسرور بارزانی نزد دادگاه عالی فدرال عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ نماینده فراکسیون جریان صادقیون از گروه عصائب اهل حق شکایتی بر علیه نخست وزیر عراق، رئیس دولت اقلیم کردستان، رئیس بانک مرکزی و وزیر نفت نزد دادگاه عالی فدرال تنظیم کرد که قرار است در تاریخ سیزدهم ماه آینده اولین جلسه دادگاه به منظور رسیدگی به این شکایت برگزار شود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، «عودی عواد» طی شکایتی از دادگاه فدرال خواست افتتاح شماره حساب بانکی به منظور نگهداری درآمد حاصل از فروش نفت اقلیم کردستان در نزد بانک خارجی را غیرقانونی اعلام کند.

براساس جدول نشستهای دادگاه عالی فدرال قرار است در روز سیزدهم ماه ژوئن آینده این نشست برگزار شود و به این شکایت رسیدگی شود. شاکی خواستار آن شده است که یکی از بندهای لایحه بودجه که موضوع آن افتتاح شماره حساب بانکی به منظور نگهداری درآمد حاصل از فروش نفت اقلیم کردستان در نزد بانک خارجی (citi bank) است و خارج از اختیار و کنترل بانک مرکزی عراق است را غیرقانونی محسوب شود.

این شکایتنامه به شماره 2023/فدرال/87 است و بر علیه مقامات عراق و اقلیم کردستان تنظیم شده است . این افراد شامل محمدشیاع سودانی نخست وزیر عراق، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، علی علاق رئیس بانک مرکزی و حیان عبدالغنی وزیر نفت هستند.

کد خبر 2756507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha