تشکیل ماهانه ١٥ پرونده رمز ارز غیرقانونی در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در استان حدود ۳۰ مجموعه رمزارز قانونی وجود دارد و ماهانه حدود ۱۰ تا ۱۵ پرونده رمز ارز غیرقانونی تشکیل داده و رسیدگی می‌شود.

به گزارش کردپرس، طاهر کیامهر روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی یک سال گذشته یک هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان در این استان هزینه شده که از این میزان یک هزار و ٥ میلیارد تومان در حوزه توسعه و ۷۰۰ میلیارد تومان هم در حوزه جاری و نگهداری هزینه شده است.

او با اشاره به اینکه امسال می‌خواهیم ٣ هزار کیلومتر تبدیل شبکه از مسی به خودنگهدار داشته باشیم، افزود: در استان باید ٨ هزار کیلومتر شبکه تبدیل شود که امسال بخشی از آن را انجام می‌دهیم.

کیامهر گفت: تاکنون ۱۲۰۰ کیلومتر از خطوط مسی به کابل خود نگه دار تبدیل شده و دراین حوره رتبه اول کشور را داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی همچنین از برنامه ریزی در راستای تبدیل چراغ‌های شهری به کم‌ مصرف خبر داد و ادامه داد: در این راستا، ۱۲ هزار و ۵۰۰ چراغ تاکنون تبدیل و ۴۸ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

کیامهر با بیان اینکه کاهش مصرف برق در فصل تابستان از جمله برنامه ریزی‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی است، گفت: خوشبختانه در استان، مشترکان زیادی کم‌ مصرف هستند و پارسال بیش از ۶۰ درصد مشترکان مشمول پاداش مصرف برق شدند.

او اضافه کرد: بیش از یک میلیون مشترک برق در آذربایجان‌غربی سال گذشته افزون بر ۶۰۰ هزار مشترک الگوی مصرف را رعایت کرده و مشمول پاداش شدند.

به گفته کیامهر؛  در سال گذشته در پیک بار مصرف از ۷۰۰ مگاوات به ۱۴۰۰ مگاوات رسید با این وجود نسبت به مدت مشابه سال قبل خود کاهش مصرف را در زمان پیک مصرف شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی تاکید کرد: امسال پیش بینی می‌کنیم میزان مصرف برق در زمان اوج در استان به یک هزار و ۴۰۰ مگاوات برسد که امیدواریم با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف، روند صرفه‌جویی خوبی داشته باشیم.

کیامهر یادآور شد: در این خصوص در حوزه مسکونی، کشاورزی و صنعتی، نظیر سال گذشته مشوق‌های خوبی برای کاهش مصرف در زمان اوج، در نظر گرفته شده که اعطای پاداش از جمله آنهاست.

او افزود: در بخش اداری هم کاهش ۳۰ درصدی مصرف در وقت اداری و ۶۰ درصدی در وقت غیر اداری در دستور کار بوده و ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: وجود ماینرها و موضوع رمز ارز یکی از موضوعات جدید حوزه برق است که به ۲ شکل قانونی و غیرقانونی راه‌اندازی می‌شود.در بخش مزارع قانونی، از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور باید کار متوقف شود که در این خصوص با توجه به وجود کنتورهای هوشمند، این حوزه به صورت مستمر رصد می‌شود.

او با بیان اینکه مزارع غیرمجاز تولید رمز ارز برای ما یک چالش است، اضافه کرد: یکی از دلایل افزایش مصرف می‌تواند این امر باشد که برای رصد آنها از حوزه داده‌ کاوی مشترکان، مشکوک‌ها را استخراج و این مزارع را شناسایی می‌کنیم. در آذربایجان غربی حدود ۳۰ مجموعه رمزارز قانونی وجود دارد و در هر ماه حدود ۱۰ تا ۱۵ پرونده رمز ارز غیرقانونی تشکیل داده و رسیدگی می‌شود.

کد خبر 2756394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha