آمادگی ۶۳ نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان برای مقابله با آتش سوزی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان گفت: در آستانه فصل گرما و خشک شدن پوشش گیاهی مراتع و جنگل ها، ۶۳ نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی استان آماده مقابله با آتش سوزی های احتمالی در فصل تابستان هستند.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ منوچهر کیانی گفت: با نزدیک شدن به فصل گرما، گیاهان علفی و پوشش گیاهی خشک شده و گرمای زیاد هوا نیز شرایط را برای ایجاد حریق مهیا کرده است که کوچک ترین بی احتیاطی می تواند منشا خسارات جبران ناپذیری به عرصه های منابع طبیعی شود.

وی با اشاره به برخی عوامل آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی، افزود: دهیاران، موارد لازم در زمینه پیشگیری و مبارزه با آتش سوزی را به بهره برداران و اهالی روستاها یادآوری و آموزش دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان اظهار کرد: امسال اقدامات موثری برای آمادگی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از جمله تهیه طرح اطفای حریق، ابلاغ به پاسگاه های ویژه، کارگاه های آموزشی، مانور اطفای حریق، تهیه وسایل اطفای حریق و لباس های ویژه انجام شده است.

سرهنگ کیانی ادامه داد: با افزایش آگاهی و حساسیت مردم به نقش و اهـمیت منابع طبیعی ظرفیت های بی بدیلی برای جلب مشارکت مردم در حفاظت، اصلاح و احیای منابع طبیعی فراهم شده است که مهمترین بخش آن، همیاران طبیعت و سازمان های مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه مشارکت حقیقی مردم حلقه مفقوده در فرآیند توسعه منابع طبیعی است، یادآور شد: یکی از پایه ها و بسترهای اقتصاد مقاومتی، منابع طبیعی است که مشارکت مردم در حفظ این سرمایه ملی و ارزشمند و بی بدیل می تواند به حفظ و پایداری آن بیانجامد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان با اشاره به آمادگی تمامی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای مقابله با حریق احتمالی، بیان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره تماس ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی و رایگان آماده دریافت اخبار و گزارش های مردمی در خصوص آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است.

کد خبر 2756365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha