خواب شورای قروه برای پسماند تعبیر نشد!

سرویس کردستان- شورای ششم قروه در حالی همان ابتدای کار اولویت خود را رفع معضل پسماند دانستند که بعد از گذشت دو سال خوابی را که برای حل این مشکل چند ساله دیده بودند، تعبیر نشد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، یازدهم مرداد ماه سال ۱۴۰۰ بود که سخنگوی وقت شوای ششم قروه اولویت کاری اعضای شورای شهر را رفع معضل پسماند اعلام کرد.

«محمدرضا آئینی» حتی از دیداری که با «حسین باخدا» مجری مدرن ترین سایت های بازیافت وزارت کشور داشت، گفت و به این اشاره کرده بود که تصمیم شورای ششم بر این که معضل پسماند یک بار برای همیشه حل شود و قصد داریم از بحران پسماند خارج شویم.   

حالا با گذشت دو سال از این گفته؛ مشخص شد که نه تنها اولویت شورای این دوره پسماند نبوده و نیست بلکه هیچ برنامه ای برای رفع آن ندارند.

اینجا باید از شورا پرسید اگر اولویتشان رفع این معضل بوده پس چرا هیچ کاری نکرده اند و حتی سرمایه گذار مازندرانی را هم موفق نشدند نگهدارند!؟ نتیجه آن سفرهایی که به بهانه پسماند و الگوبرداری از طرح های دیگر مناطق، رفتند چه شد!؟ یعنی هیچ کدام از آن سفرها که به نام مأموریت رقم خوردند هیچ اثری نداشتند!؟

تمامی این موارد در حالی است که شورای شهر با این بهانه که انتخاب زمین با شهرداری نیست و اعضای کارگروه پسماند زمین مناسبی در نظر ندارند، خود را از وظیفه ای که بر عهده دارد دور نگه داشته و همچنان قانون پسماند که وظایف محوله در آن به طور واضح تعیین شده را نادیده می گیرند.

در واقع محیط زیست قروه و آبخوان های دشت «جِنیان» سال هاست گرفتار آلودگی زباله شده اند و هربار در هر دوره از شورا وعده های بزرگ داده می شود و بعد از آن تک تک اعضای شورا در بن بست فراموشی می مانند.  

«محمدرضا آئینی» که آن زمان روی این مسئله تأکید داشت و می گفت باید این معضل یک بار برای همیشه رفع شود؛ توضیح دهد چرا پسماند به حال خود رها شده و شورا هم اهمیتی نمی دهد!؟

بسیاری از فعالان زیست محیطی طرح ها و بسته های پیشنهادی خود را بارها به کارگروه پسماند ارائه داده اند و هربار با موانعی مواجه شده اند. موانعی که اگر همچنان بر جای خود بمانند جای جای شهرستان در پسماند غرق خواهد شد. لذا بهتر است شورای شهر و کارگروه پسماند به جای شعار و کارهای روتین از نظرات کارشناسان مرتبط استفاده کرده و این پرونده پسماند را که ابزار خوبی برای انتخابات و سیاست های تبلیغاتی شده، ختم به خیر کنند. / 

کد خبر 2756245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha