اختلاف نظر و شکاف میان کردها در کمیسیون مالی مجلس عراق بر سر تصویب تغییرات در چند مادۀ لایحۀ بودجه

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ شب گذشته کمیسیون مالی مجلس عراق در ادامه جلسات خود به اعمال تغییرات در چند ماده لایحه بودجه رای داد و یکبار دیگر کردها دچار اختلاف نظر شدند.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، «جمال کوچر» عضو کمیسیون مالی مجلس عراق روز پنجشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۵/۲۵ اعلام کرد پیشنهاداتی که توسط تعدادی از احزاب شیعه برای تنظیم ماده‌های ۱۳ و ۱۴ ارائه شده بودند با پیشنهاداتی که امشب در جلسه مطرح شد و بدون گفتگو و با اکثریت آرا به تصویب رساند متفاوت بود. همین امر باعث شد تا تعدادی از احزاب سنی و نمایندگان کرد به آن رای ندهند.

وی گفت: «تصویب این دو ماده نقض توافقنامه‌ای است که میان دو دولت اقلیم کردستان و فدرال عراق صورت گرفته است از این رو ما به آن رای ندادیم، احتمال دارد در آینده نیز توافق مربوط به موضوعات نفت و گاز و موارد معلق مانده میان دو طرف نقض شود.

می بایست در ماده‌های ۱۳ و ۱۴ لایحه بودجه متنی تصویب می‌شد که توسط دولت ارائه شده و به درآمد نفت و سهم اقلیم کردستان مربوط می شود اما این متن تصویب نشد.

وی افزود: «متاسفانه بازهم فراکسیون‌های کردستانی در جلسه شب گذشته کمیسیون مالی عراق دچار اختلاف نظر شدند.

وی گفت: «این پیشنهادات عاملی برای به تعویق انداختن سهم اقلیم کردستان از بودجه فدرالی هستند که این امر ارسال حقوق شهروندان اقلیم کردستان را منوط به شرطهایی می‌کند کە اجرای آنها دشوار خواهد بود.

کد خبر 2756205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha