قلیچدار اوغلو باید سپاسگزار من باشد/ناسیونالیست ترک نمی تواند با HDP در یک جبهه باشد

سرویس ترکیه - سینان اوغان مدعی شد که قلیچدار اوغلو شانس رسیدن به دور دوم انتخابات را از صدقه سر او دارد و به همین دلیل باید سپاسگزار اوغان باشد.

به گزارش کردپرس، سینان اوغان نامزد ملی گرایان ترک در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در 14 می، در سخنانی با ادعای این که او باعث به دور دوم کشیده شدن انتخابات شده است، گفت که کمال قلیچدار اوغلو نامزد اپوزیسیون ترکیه باید از او سپاسگزار باشد.

در حالی که تنها دو روز به دور دوم انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در ترکیه باقی مانده است، سنان اوغان نامزد ائتلاف آتا که حالا در کمپ ائتلاف اردوغانی به سر می برد، در سخنانی تکراری گفت: «من می خواهم به آقای قلیچداراوغلو بگویم اگر امروز توانسته در دور دوم انتخابات شرکت کند، به لطف سینان اوغان است. من کسی هستم که به تو فرصتی دوباره داد. باید از من سپاسگزار باشی.»

اوغان مدعی شد که در گفتگو با رهبر اپوزیسیون چیزی متقاعد کننده از او نشنیده است.

اوغان با بیان این که حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) خط قرمز او بوده است، گفت: «HDP که حالا به حزب چپ سبز (YSP) تغییر نام داده است، خط قرمز من بود. اما پاسخ مؤثری از قلیچدار اوغلو در این زمنیه دریافت نکرده ام.»

او افزود: «HDP حزبی که حامی PKK است در دور دوم انتخابات رسما از قلیچدار اوغلو حمایت کرده است. ناسیونالیست‌های ترکیه هرگز در یک جبهه با این حزب (HDP)  قرار نخواهند گرفت.»

منبع: دیلی صباح

کد خبر 2756197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha