اردوغان درهای قرن جدید را به روی ترکیه می گشاید

سرویس ترکیه - اردوغان از مردم خواست تا با حمایت از او در دور دوم انتخابات به او در باز کردن ترکیه به روی قرن جدید کمک کنند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و نامزد ائتلاف جمهور از مردم خواست تا با رای دادن به او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، او را در باز کردن درهای ترکیه به روی قرن جدید حمایت کنند.

اردوغان با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نوشت: «من و حزب عدالت و توسعه (AKP) به همه وعده های خود که به مردم 81 استان کشور داده بودیم، عمل کرده ایم.»

اردوغان با دعوت از همه شهروندانی که کشور و ملت خود را در اولویت قرار می دهند، نوشت: «بیایید با هم درهای عصر جدیدی را به روی ترکیه باز کنیم.»

او افزود: «همانطور که کمبودهای دموکراسی و توسعه چند صد ساله کشورمان را تنها در 21 سال جبران کردیم، بیایید با هم در قرن جدید ترکیه آن را سربلند کنیم.»

لازم به ذکر است، اردوغان با 69 سال سن، باسابقه ترین رهبر ترکیه است که از سال 2003 به عنوان نخست وزیر و از سال 2014 به عنوان رئیس جمهور زمام امور ترکیه را به دست داشته است. او در صورت انتخاب مجدد تا سال 2028 در قدرت باقی خواهد ماند. اشاره اردوغان به قرن جدید به دلیل صد سالگی جمهوری مدرن ترکیه در سال آینده است.

کارزار انتخاباتی اردوغان بر بازسازی مناطقی متمرکز شده است که در اثر زلزله ویران شده بودند، زلزله ای که 11 استان ترکیه را با خاک یکسان کرد و بیش از 50 هزار کشته بر جای گذاشت. اردوغان قول داده است که در صورت پیروزی در طول یک سال 319 هزار خانه برای زلزله زدگان بسازد.

او همچنین بیشترین آرای خود را از مناطق زلزله زده به دست آورد. مناطقی که بر اساس محاسبات برخی کارشناسان نه 50 هزار، بلکه بیش از 200 هزار تن از شهروندان آن زیر آوارها ماندند و کشته یا ناپدید شدند و بر اساس اسناد رسمی بیش از 3 میلون تن از مردم این شهرها آواره و مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر ترکیه شدند.

کد خبر 2756201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha