بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را در سطح 8.50 درصد ثابت نگه داشت

سرویس ترکیه - بانک مرکزی نرخ بهره را بدون تغییر در سطح 8.50 درصد تثبیت کرد.

به گزارش کردپرس، هیأت مدیره بانک مرکزی ترکیه امروز به ریاست شهاب کاوچی اوغلو، رئیس بانک مرکزی، تشکیل جلسه داد. بانک مرکزی این ماه نیز نرخ بهره را در سطح 8.50 ثابت نگه داشت.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی بانک مرکزی ترکیه، آمده است که اگرچه داده های اقتصادی دوره اخیر مثبت تر از حد انتظاربوده است، اما نگرانی ها درباره رکود اقتصادی کشورهای توسعه یافته و شرایطی که ثبات اقتصادی را تهدید می کنند ادامه دارد.

بانک مرکزی افزود که اگرچه اثرات منفی محدودیت‌های عرضه در برخی بخش‌ها، به‌ویژه در حوزه مواد غذایی اولیه، به لطف استفاده از ابزارهای استراتژیک توسط ترکیه کاهش یافته است، اما تورم بین‌المللی هنوز در سطوح بالایی باقی مانده است.

بانک مرکزی در ادامه این اطلاعیه با اشاره به رشد فعالیت های اقتصادی در مناطق زلزله زده سریع تر از حد انتظار، اعلام کرد که زلزله در میان‌مدت تأثیر دائمی بر عملکرد اقتصاد ترکیه نخواهد داشت. بانک مرکزی عواملی چون سهم صنعت گردشگری، و افزایش تقاضا برای مصرف کالاهای داخلی را در این امر موثر دانست.

بانک مرکزی با تاکید بر موضع کمیته سیاست پولی برای بهبود مشکلات اقتصادی پس از زلزله اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را ثابت نگه دارد.

کد خبر 2756155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha