فردا موضع نهایی خود در مورد انتخابات ۲۸ می را اعلام خواهیم کرد

سرویس ترکیه - حزب چپ سبز و HDP با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که انتصاب استانداران مورد تایید آنها نیست و فردا موضع نهایی خود را در مورد انتخابات ۲۸ می اعلام خواهند کرد.

بە گزارش کردپرس، حزب چپ سبز و حزب دموکراتیک خلق‌ها(HDP) پس از نشست فوق‌العاده خود با انتشار بیانیه‌ای کتبی اعلام کردند که انتصاب استانداران مورد تایید آنها نیست و فردا موضع نهایی خود را در مورد انتخابات ۲۸ می اعلام خواهند کرد.

به نوشته خندان، کمیته اجرایی بین‌المللی حزب چپ سبز و HDP پس از امضای توافق بین کمال قلیچداراوغلو نامزد ریاست جمهوری و امید اوزداغ رهبر حزب ظفر تشکیل جلسه دادند.

در  بیانیه حزب چپ سبز و HDP آمده است: «علت اصلی مشکلات ترکیه، سیاست ناسازگار با دموکراسی و قواعد حقوق بین‌الملل است. سیاست‌ انتخاب استاندار نشان‌دهنده خواست مردم، قانون انتخابات و دموکراسی است که توسط مردم ترکیه کنترل می‌شود. انتصاب استاندارانی که اراده مردم را زیر پا می گذارند از نظر دموکراسی و قانون غیرقابل قبول است.»

در ادامه این بیانیه با بیان اینکه اظهارات امروز قلیچداراوغلو برخلاف قوانین دموکراتیک بین‌الملل است، آمده است: «اقدامات شوراها تنها مشکل دیاربکر نیست، مشکل استانبول و به طور کلی همه مردم ترکیه است.

در پایان این بیانیه آمده است: «حزب چپ سبز و HDP به مبارزه خود برای دموکراسی، قانون و عدالت ادامه خواهند داد و موضع نهایی خود را در مورد انتخابات ۲۸ می در روز پنجشنبه اعلام خواهند کرد.»

کد خبر 2756124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha