معدن مصالح کوهی و سنگ لاشه به نام شهرداری سنندج ثبت شد

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر سنندج از پیگیری و ثبت معدن مصالح کوهی و سنگ لاشه با هدف تامین مصالح مورد نیاز شهرداری سنندج در بحث عمران شهری و به نام این شهرداری خبر داد.

بهروز ابراهیم آبادی در گفتگو با خبرنگار کرد پرس، در خصوص ثبت این معدن گفت: پس از پیگیری های مستمر موفق به ثبت معدن و مجوز برداشت مصالح کوهی با هدف تامین شن، ماسه، سنگ لاشه و مصالح مورد نیاز کارخانه آسفالت شهرداری سنندج شده تا پروژه های عمرانی از این پس با هزینه بسیار پایین تری اجرا شود. 

وی با اشاره به احداث ۲ واحد تولیدی بتن آماده و قطعات بتنی توسط شهرداری سنندج، افزود: ثبت این معدن با هدف تامین مصالح مورد مصرف در این واحدهایی تولیدی شکل گرفته و هم نیاز شهرداری را تامین می کند و هم شاهد کاهش قیمت پروژه های عمرانی شهر سنندج در آینده خواهیم بود.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: همچنین تامین مصالح مناسب جهت تهیه آسفالت بادوام و باکیفیت یکدیگر از اهداف ثبت این معدن بوده است.

ابراهیم آبادی ادامه داد: نزدیکی به محدوده شهری، کیفت بالای مصالح، پایین بودن هزینه تولید، تامین مصالح زیرسازی مناطق سه گانه و نواحی منفصل و تامین مصالح خام کارخانه آسفالت سنندج از عمده مزایای این معدن محسوب می شود.

وی با بیان اینکه دریافت مجوز ثبت معدن می تواند نقش موثری در کاهش هزینه های عمرانی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری داشته باشد، یادآور شد: با این کار می توان میزان فعالیت های عمرانی در سطح شهر سنندج در طول سال را افزایش داد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر سنندج بیان کرد: مقرر است پس از برداشت مصالح کوهی نسبت به انتقال آن به کارخانه جهت تهیه شن و ماسه اقدام شده و از سنگ لاشه هم در دیوار چینی پروژه های عمرانی استفاده شود.

ابراهیم آبادی با اشاره به اشتغال زایی ۸ تا ۱۰ نفر در این معدن، گفت: علاوه بر آن ثبت این معدن می تواند در ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری سنندج نقش موثری داشته باشد.

کد خبر 2756076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha