برگزاری اولین همایش بین‌المللی حکمرانی اسلامی رضوی در ایلام

سرویس ایلام - دبیر اجرایی دبیر اجرایی در گفتگو با کردپرس، اولین همایش بین‌المللی علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی محورها و جوایز این همایش را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید محمودی ۹ محور این همایش را نقش و جایگاه ولایتعهدی با تکیه بر زمینه‌های تاریخی و فرهنگی عصر رضوی، تفاوت و تمایز اندیشۀ امامت و خلافت در مدل و عملکرد حکمرانی اسلامی، منزلت جمهوریت و سرمایۀ اجتماعی در حکمرانی اسلامی با تأکید بر معارف و الگوهای ارتباطی و رفتاری امام رضا(ع)، اهمیت و جایگاه تنوع فرهنگی و مذهبی در حکمرانی اسلامی مبتنی بر تعاملات میان‌ فرهنگی امام رضا(ع) و رهیافت‌های نظری و راهکارهای کاربردی در راستای تحقق حکمرانی اسلامی با الهام از سیرۀ رضوی اعلام کرد.

وی گفت:  ویژگی های حکمران اسلامی با تکیه بر معارف و سبک زندگی امام رضا(ع)، بررسی و مطالعه تطبیقی مسائل و چالش‌های حکمرانی جمهوری اسلامی ایران در نسبت با عصر رضوی، جایگاه حقوق و تکالیف فردی و اجتماعی مردم در ساختار حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی و بررسی ساختار و فرآیند حکمرانی اسلامی با رویکرد آینده‌ پژوهی و نقش آن در شکل‌گیری تمدّن اسلامی دیگر محورهای پژوهشی این همایش است.

دبیر اجرایی این همایش تصریح کرد: مقالات ارائه شده نباید در دوره‌های گذشته برنامه‌های موضوعی همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و نیز همایش‌های دیگر شرکت کرده باشند و باید مقاله در بردارندۀ موضوعات همایش و با تکیه بر اندیشه و سیره رضوی باشد.

محمودی گفت: صاحبان مقالات باید فرم شناسنامۀ شرکت در همایش را شامل مشخصات شناسنامه‌ای، تحصیلات، رشته تحصیلی، نشانی کامل پستی، شماره تماس و نشانی الکترونیکی ارسال کنند و به این نکته توجه داشته باشند که دبیرخانۀ همایش در انتخاب، تصحیح و گزینش آثار برای چاپ مجموعه مقالات آزاد است و اطلاع ‎رسانی همایش از طریق وبگاه شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت‎ نام و ارسال اثر از طریق پرتال portal.shamstoos.ir انجام می‎ شود.

وی تصریح کرد: به  نفرات  اول، دوم و سوم همایش علاوه بر تندیس همایش، لوح تقدیر به ترتیب مبلغ ۸، ۶ و ۴ میلیون تومان  اعطا خواهد شد و جایزه صاحبان آثار شایسته‌ی تقدیر ۲ میلیون تومان خواهد بود.

کد خبر 2756116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha