نیروهای سوریه دموکراتیک ۴ عملیات امنیتی انجام دادند و 8 عضو داعش را دستگیر کردند

سرویس سوریه - هشت عضو داعش در مناطق مختلف شمال و شرق سوریه در عملیات‌های امنیتی SDF دستگیر شدند.

بە گزارش کردپرس، در چهار عملیات مختلف نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF)، هشت عضو داعش در مناطق «تل‌حمیس»، «دیرالزور»، «منبج» و «حسکه» دستگیر شدند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مرکز رسانه‌ایSDF با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات‌های امنیتی نیروهای آنها در حومه «تل‌حمیس»، «دیرالزور»، «منبج» و «حسکه»، هشت عضو داعش دستگیر شدند.

در بیانیه مرکز رسانه‌ای SDF آمده است: « نیروهای کماندو و یگان‌های ویژه SDF در روزهای گذشته چهار عملیات امنیتی را در حومه‌های تل‌حمیس، دیرالزور، منبج و حسکه، علیه هسته‌های داعش انجام دادند. در این عملیات‌ها هشت عضو داعش دستگیر شدند. این افراد اخیراً در فعالیت‌های داعش نقش داشتند و فعالیت‌ هسته‌های داعش را در منطقه تسهیل می‌کردند. در روستای «بلقیس» از توابع تل‌حمیس، نیروهای کماندو SDF، دو تن از اعضای داعش را دستگیر کردند. این دو عضو داعش در این اواخر، فعالیت هسته‌های داعش را تسهیل کرده و از آنها حمایت لجستیکی می‌کردند. آنها همچنین در حال جمع آوری اطلاعات امنیتی برای داعش بودند. نیروهای ما در این عملیات مقادیری سلاح و اسناد متعلق به داعش را نیز کشف و ضبط کردند.»

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: «در شهرک «تیان» واقع در شرق دیرالزور نیز، یگان‌های ویژه SDF یک عملیات امنیتی انجام دادند و یک هسته داعش را هدف قرار دادند. این عملیات با حمایت ائتلاف بین‌المللی علیه داعش انجام شد. در نتیجه این عملیات یکی از اعضای داعش دستگیر شد. این عضو داعش اخیرا در تأمین مالی داعش و انتقال پول «زکات» به هسته داعش در حومه دیرالزور فعالیت می‌کرد. نیروهای ما محل سکونت این فرد را محاصره کردند. زمانی که این فرد فرار کرد، هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی او را تعقیب کردند و در نهایت دستگیر شد و اسناد و پول و تجهیزات فنی همراه وی نیز ضبط شد.»

همچنین در این بیانیه آمده است: «نیروهای SDF در دو روز گذشته دو عملیات امنیتی را در شهر منبج و حومه حسکه انجام دادند. اولین عملیات علیه یک هسته داعش که قصد منفجر کردن مین در پایگاه‌های نیروهای ما را داشت، انجام شد. در نتیجه این عملیات سه تن از اعضای داعش که یکی از آنها زن بود دستگیر شدند و نیروهای ما یک قبضه سلاح کمری و یک مین انفجاری که همراه این هسته داعش بود را ضبط کردند. همچنین در روستای «تیومین» که متصل به شهرک «شدادی» در جنوب شرقی حسکه است، در کمین نیروهای ما برای داعش، یک هسته داعش متشکل از دو تن دستگیر شدند و نیروهای ما مقداری سلاح و تجهیزات نظامی متعلق به این افراد را نیز کشف و ضبط کردند. هر دو تن برای حمله به نیروهای SDF آماده می‌شدند و در حال تهیه عکس و فیلم از مناطق نظامی و خدماتی منطقه بودند. هر دو تن هویت سوری داشتند.»

کد خبر 2755976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha