ساخت ۱۵ سالن سینمایی کار ماندگار حوزه هنری در کردستان

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور گفت: ساخت ۱۵ سالن سینمایی در سنندج، سقز، بیجار و نایسر، ساخت سه گالری هنری، استودیو صدا و دوبله، ایجاد کتابخانه تخصصی هنر و سینما روباز از کارهای ماندگار در عرصه زیرساختی استان کردستان بوده که با همت و تلاش حوزه هنری در کردستان محقق شده است.

به گزارش کرد پرس، عبدالحمید قره داغی در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری کردستان که امروز در محل سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، گفت: مدیریت سال های اخیر حوزه هنری استان کردستان، با ایده و نوآوری پیش رفته و با کارهای زیر ساختی و عمرانی ماندگار در حوزه ارتقای زیر ساخت های فرهنگی و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، به یک جایگاه رفیع و قابل اعتماد بین هنرمندان تبدیل شده است.

وی افزود: ساخت ۱۵ سالن سینمایی در سنندج، سقز، بیجار و نایسر، ساخت سه گالری هنری، استودیو صدا و دوبله، ایجادکتابخانه تخصصی هنر و سینما روباز از کارهای ماندگار در عرصه زیر ساختی است که با همت و تلاش این مدیر خستگی ناپذیر و همراهی مجموعه همکاران و مدیران استانی محقق شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور به پردیس سینمایی بهمن سنندج اشاره کرد و اظهار کرد: این مجموعه همانند یک موجود زنده همیشه در حال رشد و ارتقا است و هربار که ما به استان کردستان مراجعه می کنیم، با اتفاقات و تغییرات ارزنده  و رویدادهای فرهنگی - هنری آن دچار شگفتی شده ایم.

قره داغی ادامه داد: خانواده حوزه هنری یک خانواده همدل، همراه و پرتلاش است و مرادی به عنوان عضوی از این خانواده تمام تلاش و توان خود را در جهت خدمت به اعتلای فرهنگ و هنر غنی این دیار به کار بست و به عنوان یک مدیر جهادی و خدمتگزار امین و صادق هنرمندان و فرهنگ این دیار در یاد مردم کردستان همواره باقی خواهد ماند.

اعتماد عمومی هنرمندان مهمترین سرمایه حوزه هنری کردستان

رییس سابق حوزه هنری کردستان نیز در این مراسم، اعتماد عمومی هنرمندان را مهمترین سرمایه حوزه هنری استان، اعلام کرد و بیان کرد: در حوزه هنری به عنوان نهاد مولود انقلاب اسلامی با کار جهادی و به کاربستن تمام امکانات در راستای کمک و توسعه هنر و فرهنگ در کردستان تلاش شد.

امین مرادی به زیرساخت های ایجاد شده اشاره کرد و یادآور شد: امروز سینماهای حوزه هنری در استان کردستان مرکز اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری است و با ایجاد بخش های متنوع پاتوق اصلی هنرمندان است.

وی گفت: افتخار ما در حوزه هنری کردستان فعالیت در راستای سیاست های متعالی نظام مقدس اسلامی بدون ورود به جریان ها و دسته بندی های سیاسی بوده است و براین باورم آفت کار فعالیت های فرهنگی و هنری، سیاسی کاری است.

رئیس سابق حوزه هنری کردستان افزود: خلاقیت و نوآوری سرلوحه کارهای ما درحوزه هنری بوده است که حاصل آن تولید ده ها عنوان کتاب، آلبوم موسیقی، برگزاری جشنواره های متعدد از جمله اجرای گروه ۱۰۰۰ دف و جشنواره بین المللی دف نوای رحمت و دعوت از بزرگان فرهنگ و هنر ایران زمین جهت انتقال دانش و تجربیات و آشنایی با غنای فرهنگی این دیار بوده است.

حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر

سرپرست حوزه هنری کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: پیش از شروع فعالیت در حوزه هنری در جاهای مختلف توفیق خدمت داشته ام اما از لحظه ورود به حوزه هنری با تمام سختی ها و مشکلاتی که وجود دارد فعالیت در این مجموعه و کمک به توسعه هنر و فرهنگ به عنوان یک کار مقدس و عبادت در وجودم نهادینه شده است.

افشین آزادی با تقدیر از خدمات رییس سابق حوزه هنری استان، ادامه داد: ستاره ها هیچگاه تکرار نمی شوند و ما نیز تلاش خواهیم کرد در دوران خدمتگذاری در استان کردستان بیشترین توان خود را در راستای اعتلای بسترهای ایجاد شده به کار بسته و همچنان چراغ حوزه هنری کردستان را به عنوان خانه امید هنرمندان روشن نگه داریم.

وی بیان کرد: رجوع به خرد جمعی، به کار بستن دانش و توان همکاران مجموعه و توجه به کار کارشناسی و محافظت از دستاوردهای بدست آمده و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر از مهمترین برنامه های بنده در حوزه هنری کردستان خواهد بود و امید می رود در این مسیر جامعه هنری استان همچون گذشته یار و یاور ما در مسیر پیش رو باشند.

کد خبر 2755927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha