تردد مسافری از مرز خسروی ۲۴ ساعته شود

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه در دیدار استاندار دیالی عراق خواستار ۲۴ ساعته شدن تردد از مرز بین المللی خسروی در ایام اربعین شد.

به گزارش کردپرس؛ محمدطیب صحرایی در دیدار با مثنی تمیمی، استاندار دیالی عراق و هیات همراه که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، از سابقه طولانی تعامل بین استان‌های کرمانشاه و دیالی عراق به واسطه قرابت اجتماعی، فرهنگی و مذهبی مردم دو منطقه یاد کرد و افزود: مردم این دو منطقه فارغ از مرزهای جغرافیایی، سالیان سال با یکدیگر تعامل داشته‌اند.

استاندار کرمانشاه با ابراز خرسندی از پایان این دوران سخت در عراق، افزود: از افزایش تعاملات در همه زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی بین دو استان کرمانشاه و دیالی عراق استقبال می کنیم.

استاندار کرمانشاه تردد زوار اربعین از مرز خسروی را یکی از درگاه‌های مهم و متبرک برای افزایش تعاملات بین کرمانشاه و دیالی دانست و عنوان کرد: در کنار تعاملات تجاری، بازرگانی و اقتصادی که در همه ایام سال بین دو استان وجود دارد، باید در ایام اربعین از برکات مادی و معنوی تردد زوار برای دو استان استفاده کنیم.

صحرایی با اشاره به اینکه تسهیل تردد زوار از مرز خسروی برای ایام اربعین ضروری است، به بیان چند پیشنهاد در این زمینه پرداخت که ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی و افزایش گیت ها و ظرفیت عبور از مهمترین آنها بود.

وی تاکید کرد: محدودیت ساعت تردد از مرز خسروی، باعث تراکم جمعیت در مرز و دشوار شدن کار دو طرف خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: از آنجایی که تا ۱۵ سال ایام اربعین در فصل گرما خواهد بود، فراهم شدن امکان تردد شبانه برای زوار ضروری است.

خواسته‌ دیگر استاندار کرمانشاه تعریض ورودی و خروجی‌های مرز برای تسهیل تردد زوار بود و گفت: همچنین تقاضا داریم زیرساخت‌ها در سمت عراق بهبود یابد و گیت‌های مرزی به تعداد قابل قبولی افزایش یابد.

وی‌ افزود: در بعد تامین امنیت زوار نیز اگرچه نگرانی وجود ندارد، اما آماده هرگونه هرکاری در حوزه امنیتی انتظامی هستیم.

صحرایی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در بعد اقتصادی برای افزایش همکاری بین دو استان وجود دارد نیز یاد کرد و گفت: باید در این‌زمینه نیز اقداماتی صورت بگیرد.

مثنی تمیمی، استاندار دیالی عراق نیز برای افزایش تردد زوار در ایام اربعین از مرز دو استان دیالی و کرمانشاه اعلام آمادگی کرد و گفت: ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی را بررسی کرده و نتایج آن را برای وزیر کشور عراق ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین شاهد پذیرش حدود ۲۵۰ هزار زائر ایرانی در استان دیالی بودیم، خاطرنشان کرد: آمادگی پذیرش تعداد بیشتری از زوار را برای اربعین امسال داریم.

استاندار دیالی از احساسات خاص مردم این منطقه برای استقبال از زوار ایرانی در ایام اربعین یاد و ابراز امیدواری کرد بتوان از ظرفیت مرز بین دو استان برای پذیرش تعداد بیشتری از زوار استفاده کرد.

تمیمی همچنین خواستار تبادل بیشتر هیات‌های تجاری ‌و اقتصادی بین دو استان شد که برای دیالی بسیار حائز اهمیت است و خاطرنشان کرد: در سایر زمینه‌ها همچون پذیرش دانشجویان نیز آماده همکاری هستیم.

وی به حضور داعش در دیالی عراق هم اشاره کرد و حمایت‌های ایران برای مقابله با داعش را فراموش‌نشدنی دانست.

تمیمی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست سفری به دیالی عراق داشته باشد تا ضمن بازدید از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های این منطقه، بتوان برای گسترش مناسبات نیز برنامه‌ریزی کرد.

 

کد خبر 2755925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha