آزاد شدن روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده ترکیه در آلمان

سرویس ترکیه - «اسماعیل ارول» و «جمیل آلبای» روزنامه‌نگاران روزنامه صباح که در حمله پلیس آلمان به دفتر این روزنامه در فرانکفورت بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش کردپرس، «اسماعیل ارول» نماینده روزنامه صباح در آلمان و «جمیل آلبای» سردبیر این روزنامه در فرانکفورت که در حمله پلیس آلمان به دفتر این روزنامه در فرانکفورت بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

بنابر خبر منتشرشده در TRT، پلیس آلمان در حمله به منزل «ارول» و «آلبای» و همچنین دفتر روزنامه صباح، تحقیقاتی را انجام داده و رایانه‌ها و تلفن‌های آنها را ضبط کرده است.

وزارت امور خارجه ترکیه و سازمان‌های خبرنگاری برای آزادی این دو روزنامه نگار وارد عمل شدند و وزارت امور خارجه، بازداشت نمایندگان دفتر فرانکفورت روزنامه صباح توسط پلیس آلمان بدون هیچ توجیهی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه این وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: «این اقدام آلمان که در زمینه آزادی مطبوعات ادعای الگو بودن برای جهانیان را دارد، نشانگر رویکرد تبعیض‌آمیز این کشور است.»

«یورگن شولز» سفیر آلمان در آنکارا نیز به وزارت امور خارجه احضار شد و پیام وزارت خارجه به وی ابلاغ شد.

لازم به ذکر است، پلیس آلمان صبح امروز منزل «اسماعیل ارول» و «جمیل آلبای» دو نفر از خبرنگاران روزنامه «صباح» و همچنین دفتر تحریریه این روزنامه در فرانکفورت را جستجو و رایانه و تلفن‌های آنها را ضبط کرد اما در رابطه با این اقدام هیچ دلیلی را اعلام نکرد.

کد خبر 2755871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha