افزایش جنایات شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در سایه سکوت نیروهای بین‌المللی در عفرین

سرویس سوریه - «اوین باشو» رئیس هیأت زنان منطقه جزیره ضمن محکومیت جنایات اخیر دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در عفرین اعلام کرد که سکوت نیروهای بین‌المللی در برابر این جنایات باعث افزایش آنها در این مناطق می‌شود.

به گزارش کردپرس، «اوین باشو» رئیس هیأت زنان مدیریت خودگردان منطقه جزیره ضمن محکومیت اقدامات اخیر دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در عفرین اعلام کرد که سکوت نیروهای بین‌المللی در برابر جنایات این نیروها در مناطق تحت تصرفشان، اجازه خواهد داد که جنایات بیشتری علیه ساکنان این مناطق روی دهد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «اوین باشو» رئیس هیأت زنان مدیریت خودگران منطقه جزیره، جنایات دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن علیه ساکنان مناطق تحت تصرف ترکیه را محکوم کرد و تصریح کرد که وضعیت کودکان و زنان در آن مناطق بسیار دشوار است.

«اوین باشو» در ادامه، سکوت نیروهای بین‌المللی در برابر جنایات دولت ترکیه در این مناطق را محکوم کرد و گفت: «توافق‌ها و قوانینی که به ظاهر از حقوق بشر حمایت می‌کنند، تنها بر روی صفحات باقی مانده‌اند و در به مرحله اجرا نرسیده‌اند و سکوت در برابر اقدامات دولت ترکیه نشانه این امر است.»

اوین باشو با اشاره به جنایات روی داده در عفرین، تایید کرد که این سکوت به دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن اجازه می دهد تا حملات و اقدامات خود را علیه ساکنان عفرین افزایش دهند.»

اوین باشو افزود: «دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن می‌خواهند انتقام اعضای داعش را که توسط زنان کشته و شکست خوردند را بگیرند، به همین دلیل جنایات خود را علیه زنان و کودکان انجام می‌دهند..

اوین در پایان خاطرنشان ساخت: « طرف‌های مسئول و نیروهای بین‌المللی باید به وظایف خود عمل کنند و اقدامات دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن را علیه کودکان و زنان متوقف کنند.»

لازم به ذکر است، در روزهای ۶ و ۱ می، شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در عفرین مرتکب دو جنایت تجاوز به دو کودک ده و چهارده ساله شدند. همچنین یک دختر بیست ساله در پی امتناع والدینش از ازدواج او با یک شبه‌نظامی توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه ربوده شد.

کد خبر 2755819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha