تصرف عدوانی ٤ هزار مترمربع از تالاب بین المللی کانی‌برازان مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: متخلفان ٤ هزار مترمربع از تالاب بین المللی کانی‌برازان این شهرستان را تخریب و تصرف عدوانی کردند.

فاروق سلیمانی در این باره به کردپرس اظهار کرد: این متخلفان به صورت شبانه حدود ٤هزار مترمربع از عرصه تالاب بین المللی کانی‌برازان را تخریب کرده بودند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این تالاب عملیات تخریب متوقف شد.

او اضافه کرد: عرصه آبی تالاب حدود ٣٠٠ هکتار است  و این متخلفان از تاریکی شب استفاده کرده و محدوده اطراف تالاب را با هدف تبدیل به اراضی کشاورزی تخریب و تصرف کرده اند.

سلیمانی تاکید کرد: هر گونه دخل و تصرف در تالاب ها و مناطق حفاظت شده برابر قانون ممنوع است و با متخلفان برخوردهای قانونی صورت می گیرد. در مورد اخیر هم این افراد شناسایی شده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره اینکه تالاب از لحاظ زیستی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، بیان کرد: در حال حاضر صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» این شهرستان لانه گزینی، تخم گذاری و زادآوری کرده اند.

تالاب بین المللی «کانی‌برازان» مهاباد که نخستین سایت پرنده نگری کشور نیز محسوب می‌شود با وسعتی افزون بر یک هزار هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمالغرب کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 2755785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha