شورای اروپا به دستگیری گسترده فعالان و روزنامه نگاران کرد واکنش نشان داد

سرویس ترکیه - نماینده شورای اروپا به دستگیری گسترده فعالان و روزنامه نگاران کرد واکنش نشان داده و از ترکیه خواست تا به رفتار خصمانه علیه کردها پایان دهد.

به گزارش کردپرس، نماینده حقوق بشر شورای اروپا با انتشار بیانیه ای کتبی به دستگیری گسترده سیاستمداران، هنرمندان، روزنامه نگاران، وکلا و فعالان مدنی کُرد در ترکیه واکنش نشان داد و از ترکیه خواست تا به رفتار خصمانه با کردها و دیگر اقیلت ها پایان دهد.

نماینده شورای اروپا در این بیانیه با اشاره به دستگیری بیش از 120 نفر از فعالان و روزنامه نگاران کرد به اتهام عضویت در یک سازمان تروریستی، نسبت به وضعیت حقوق بشر در ترکیه ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه همچنین نسبت به فشار علیه رسانه ها به ویژه رسانه های اقلیت های قومی مانند کردها، و وادار کردن آنها به سکوت، نسبت به عدم دسترسی افکار عمومی به اطلاعات کثرت گرایانه واکنش نشان داد.

نماینده شورای اروپا همچنین با اشاره به مخاطب قرار دادن اقلیت ها و نفرت افکنی علیه اقلیت ها به ویژه مهاجران و پناهجویان از سوی مقامات ارشد دولتی از مقامات دولت ترکیه خواست تا به نفرت افکنی علیه اقلیت ها و مهاجران، همچنین سرکوب مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران، سازمان های غیردولتی و وکلا پایان دهند و از امکان شنیده شدن صداهای مختلف پیش از انتخابات اطمینان حاصل کنند. همچنین تعهدات حقوق بشری خود  را به عنوان یکی از کشورهای عضو شورای اروپا به جا بیاورند.

کد خبر 2755428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha