تابستان امسال کردستان با تنش آبی مواجه نخواد بود

مدیرعامل آب منطقه ای کردستان گفت: با توجه به بارش برف در اواخر سال گذشته و بارش های بهاری مناسبی که امسال داشتیم، تابستان پیش رو استان کردستان با تنش و کمبود آب مواجه نیست.

آرش آریانژاد در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، میزان مصرف آب به طور سالانه در استان را یک میلیارد متر مکعب عنوان کرد و گفت: این میزان در حوزه های مختلف شرب، کشاورزی، صنعت و ... مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مصرف آب استان از محل منابع آب های زیرزمینی تامین می شود، افزود: در حال حاضر حدود ۶۸ درصد از مخازن آب پشت سدهای کردستان پر شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای کردستان اظهار کرد: به واسطه بارندگی های اخیر تعدادی از سدهای استان مانند گاران مریوان، عباس آباد بانه و چند سد دیگر سرریز شدند و شاهد افزایش روان آب های سطح استان نیز هستیم.

آریانژاد ادامه داد: همچنین هم اکنون ۱۶۵ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد قشلاق سنندج ذخیره شده و این نویدبخش افزایش حجم سد در روزهای آینده به دلیل بارندگی است.

وی با اشاره به میزان بارش های سال گذشته و سال جاری، یادآور شد: امسال کردستان با تنش و کمبود آب مواجه نیست و پیش بینی می شود بخشی از کمبود آب آبخوان های زیرزمینی دشت های شرقی استان نیز جبران شود.

کد خبر 2755392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha