نخست وزیر عراق گامهای بسیارخوبی در مسیر حل مشکلات عمومی کشور برداشته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - محمود عثمان، سیاستمدار مستقل کُرد عراقی با تایید خبرهای مربوط به حصول توافق بین نخست وزیرعراق و رئیس اقلیم کردستان درخصوص صادرات نفت اقلیم و پرداخت طلب ترکیه، عملکرد السودانی را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش کردپرس ، محمودعثمان در گفتگو با خبرگزاری ملی عراق (نینا) گفت: سفر اخیر نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان به بغداد و دیدار وی با محمد شیاع السودانی، نخست وزیرعراق، سفری بسیار مثبت بود؛ زیرا دو طرف به دنبال راه حل هایی مشترک به دور از موانع، به ویژه در زمینه صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه و پرداخت طلب ترکیه به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون دلار و همچنین توافق بر سر سهم اقلیم از بودجه عمومی سال جاری عراق و حقوق کارکنان آن هستند.

محمود عثمان با بیان اینکه السودانی گامهای بسیار خوبی در مسیر حل مشکلات عمومی عراق برداشته است، اما موفقیت او در گرو حمایت مجلس نمایندگان و فراکسیون های سیاسی از او است، افزود: ارزیابی عملکرد دولت السودانی باید یک سال پس از تصدی منصب نخست وزیری او  صورت گیرد تا در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شود.

وی اقدام نخست وزیر عراق به تغییر مدیران کل و ارزیابی عملکرد وزرای کابینه اش را  اقدام خوبی دانست که بایدبه حساب او گذاشته شود.

کد خبر 2755298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha