لاهور شیخ جنگی: من عضو اتحادیه میهنی هستم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ پس از آنکه لاهور شیخ جنگی با دبیر کل حزب اتحادیه اسلامی کردستان تشکیل جلسه داد، لاهور شیخ جنگی اعلام کرد: موضوع انتخابات پارلمان کردستان یکی از محورهای اصلی مورد بحث بوده است. درباره لیست جدید انتخاباتی پارلمان کردستان گفت:«فعلا در این باره پاسخی ندارم که بدهم، من اتحادیه میهنی هستم و برای یکرنگی کرد تلاش می‌کنم.»

به گزارش کردپرس به نقل از «روداو»: ساعت ۱۲قبل از ظهر روز پنجشنبه تاریخ۲۰۲۳/۵/۴ لاهور شیخ جنگی همراه با سرهنگ چتو صالح، ژینو محمد و شادمان ملاحسن با حزب اتحاد اسلامی دیدار کردند و توسط صلاح الدین بهاءالدین دبیرکل اتحاد اسلامی، صلاح الدین بابکر، مدیر شورای سیاسی و محمد هاوریانی مسئول روابط اتحاد اسلامی مورد استقبال قرار گرفت.
لاهور شیخ جنگی پس از پایان جلسه به رسانه روداو اعلام کرد: با هدف سیاسی این دیدار را برگزار کردیم، با جماعت عدالت نیز دیدار خواهیم کرد، موضوع انتخابات پارلمان کردستان یکی از محورهای اصلی بود که با هم در میان گذاشتیم.همزمان درباره در یک لیست قرار گرفتن کردها گفتگو کردیم و در این باره تلاش خواهیم کرد.
درباره اعلام لیست جدید انتخاباتی پارلمان کردستان گفت:« در این خصوص پاسخی ندارم، من اتحادیه میهنی هستم و برای یکرنگی کرد تلاش می‌کنم. برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود کوشش خواهیم کرد چون خیلی زیاد به تعویق افتاد است این به نفع کردها نیست‌ »
امروز شادمان ملاحسین عضو هیئت لاهور شیخ جنگی درباره محتوی این جلسه گفت:« این جلسه درباره شرایط عراق و اقلیم کردستان و انتخابات می‌باشد.»
پس از آنکه لاهور شیخ جنگی در اطلاعیەای خود را رییس مشترک اتحادیه میهنی معرفی کرد، این دومین دیدار لاهور شیخ جنگی با جناحهای سیاسی است.
در روز یکشنبه ۲۰۲۳/۳/۱۹ لاهور شیخ جنگی، پروین کاک محمد، ژینو محمد، به دیدار انجمن اصلی جنبش تغییر در شهر سلیمانیه رفتند و از سوی عمر سید علی ،جمال محمد، سوین ملاقره،. و بختیار اولی مورد استقبال قرار گرفتند.
در تاریخ ۸ژوژییه ۲۰۲۱ دشواریهای داخلی حزب اتحادیه میهنی بالا گرفتند،  پس از آنکه بافل طالبانی مسئولان دستگاه اطلاعاتی را تغییر داد باعث نگرانی لاهور شیخ جنگی شد و روابط بین آنها به تیرگی انجامید، به جایی رسید که دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان قدرت سیاسی را از لاهور سلب کرد.
روز ۲۰۲۲/۸/۲۸ در جلسه هیئت رئیسه اتحادیه میهنی درباره اصلاح مصوبات داخلی حزب گفتگو شد و مصوبه جدیدی به تصویب رسید که در آن سیستم ریاست مشترک لغو شد.
در روز ۲۰۲۳/۲/۲۲ لاهور شیخ جنگی خود را بعنوان رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان معرفی کرد و در یک پیام ویدیویی اعلام کرد: پس از گذشت یکسال و نیم سرانجام با حکم دادگاه همه‌ی اختیارات سیاسی که با مشروعیت کنگره چهارم اتحادیه میهنی کردستان و رأی اعضا و کادر دلسوز اتحادیه میهنی بدست آوردیم به ما بازگردانده شد، از این رو بعنوان رئیس مشترک اتحادیه میهنی فعالیت سیاسی خود را آغاز می‌کنم .

کد خبر 2755244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha