مشارکت ۱۳۲۵ هنرمند و ورزشکار در ویژه برنامه های هفته سنه

شهردار سنندج از مشارکت یک هزار و ۳۲۵ هنرمند و ورزشکار در ویژه برنامه های هفته سنه خبر داد و گفت: برگزاری فستیوال بزرگ خاصتا با محور موسیقی در هفته سنه سال آینده در سنندج خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سیدانور رشیدی در اختتامیه هفته سنه که امروز با حضور پرشور مردم و مسئولان در عمارت آصف «خانه کرد» سنندج برگزار شد، گفت: در طول هفته سنه ۳۰ عنوان برنامه شاخص با مشارکت بالای جامعه هنرمندان، ورزشکاران، فعالین فرهنگی و هنری و شهروندان فرهنگی در شهر سنندج برگزار شد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه خوشنویسی و حضوری نویسی، نمایشگاه صنایع دستی با همراهی بیش از ۶۰ نفر از هنرمندان، چندین تائتر خیابانی با مشارکت۳۰ هنرمند تئاتر، برگزاری جشنواره عکاسی با ارسال بیش از ۱۰۰ اثر، نمایشگاه کتاب، مسابقات منطقه ای قرآن، همایش پیاده روی خانوادگی و مسابقات کشتی پهلوانی، مسابقات مینی فوتبال ویژه نیروهای آتش نشانی، اجرای مراسم مولودی خوانی به سبک سنه ای و کارگاه نقاشی و خط تحریر و ... از جمله ویژه برنامه های این هفته در شهر فرهنگی سنندج بود.

شهردار سنندج اظهار کرد: در طول ایام گرامیداشت روز و هفته سنه در مجموع یک هزار و ۳۲۵ نفر هنرمند و ورزشکار در برنامه های مختلف شهرداری سنندج به صورت مستقیم همکاری داشته و در کنار مجموعه شهرداری تلاش کرده اند.

رشیدی ادامه داد: مشارکت قابل توجه مردم فهیم و فرهنگی شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت فرهنگ و هنر در ویژه برنامه های شهرداری سنندج موجب دلگرمی هرچه بیشتر خادمان مردم در مسیر خدمت و تلاش جهادی برای برگزاری هرچه کیفی تر و برنامه ریزی بهتر برای هفته سنه سال آینده بود.

وی از دستگاه های مختلف که در طول این هفته در کنار شهرداری در برگزاری هرچه بهتری ویژه برنامه های هفته سنه تلاش کرده اند تشکر کرد و یادآور شد: اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی هم در پوشش ویژه برنامه های مختلف شهرداری در هفته سنه سنگ تمام گذاشتند.

شهردار سندج بیان کرد: براساس وعده ای که به هنرمندان داده ام، موزه خوشنویسی همزمان با هفته سنه سال آینده راه اندازی خواهیم کرد، زمین آن را از بین اراضی دارای کاربری فرهنگی تامین می کنیم و امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دستگاه های فرهنگی و همراهی شهرداری موزه خوشنویسی را افتتاح کنیم که می تواند ظرفیت قابل توجهی در جذب گردشگران باشد.

رشیدی گفت: یکی از برنامه های شهرداری سنندج در هفته سنه امسال برگزاری مسابقات پهلوانی بود که با استقبال قابل توجه همراه شد و برنامه ریزی لازم برای برندسازی این ورزش از هم اکنون در دستور کار معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری سنندج قرار گرفته است.

وی افزود: در نخستین مسابقات منطقه ای قرآن کریم که به همت شهرداری سنندج برگزار شد، موفق به شناسایی یک پدیده قرآنی شدیم و همین موضوع ما را تشویق به برگزاری این دوره مسابقات به صورت ملی و در صورت امکان، بین المللی در سال آینده کرد.

شهردار سنندج اظهار کرد: برنامه ریزی لازم در راستای برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم به صورت ملی و یا منطقه ای با هدف ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی و شناسایی جوانان مستعد در این حوزه در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفته است.

رشیدی با اشاره به انتخاب کردستان به عنوان پایتخت نوروز و استقرار دبیرخانه نوروز در شهر سنندج، ادامه داد: فستیوال نورزی با محور موسیقی را در اردبیهشت ماه سال آینده همزمان با هفته سنه برگزار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: طراحی برگزاری این فستیوال با بهره گیری از نظر و دیدگاه صاحب نظران و هنرمندان شاخص شهر از همین امروز در معاونت فرهنگی شهرداری سنندج کلید می خورد و بعد از چکش کاری های لازم فستیوال را همزمان با هفته سنه سال آینده برگزار خواهیم کرد.

شهردار سنندج از تعریف پروژه ملی و یا بین المللی دف در سال آینده خبر داد و بیان کرد: توجه به مسئله مهم استعدادیابی در بین جوانان و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی از مهم ترین اولویت های شهرداری سنندج در تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در ایام مختلف سال است.

کد خبر 2755142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha