۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
رتبه بندی ۲۳ هزار فرهنگی در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۱۱ سال از رونمایی سند تحول بنیادین می گذرد که در دولت سیزدهم به اجرا درآمد و ۲۳ هزار نفر از فرهنگیان استان کردستان شامل رتبه بندی شدند.

به گزارش کرد پرس، هاشم ناظمی جلال در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه برای انتخاب معلم نمونه در استان ۲ هزار و ۱۶۳ معلم مدارک خود را بارگذاری کردند، گفت: از این تعداد هزار و ۳۲۷ نفر به مرحله ای مدرسه ای، ۶۷۲ نفر به مرحله شهرستانی، ۶۲ نفر به مرحله استانی و پنج نفر هم به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی افزود: امسال رویکرد وزارتخانه در برنامه های هفته معلم، متفاوت از سال های گذشته است و با هدف ایجاد شور و نشاط در جامعه، تجلیل از معلمان مردم محور خواهد شد و در همین راستا از همه معلمان نه فقط برگزیدگان تجلیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه تجلیل از معلمان خانواده محور و به صورت مردمی و خودجوش برگزار می شود، اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد شود که دانش آموزان به طور شایسته از معلم ها قدردانی کنند.

ناظمی جلال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رتبه بندی یکی از طرح های مهم وزارت آموزش و پرورش است، ادامه داد: ۱۱ سال از رونمایی سند تحول بنیادین می گذرد که در دولت سیزدهم به اجرا درآمد و ۲۳ هزار نفر از فرهنگیان استان کردستان شامل رتبه بندی شدند.

وی به وجود ۲۴ هزار فرهنگی و ۳۲۰ هزار دانش آموز در استان اشاره کرد و یادآور شد: در طرح رتبه بندی ۵ هزار و ۳۴۶ نفر از فرهنگیان، رتبه آموزشیار معلم را به دست آوردند، ۴ هزار و ۸۴۵ نفر مربی معلم، ۱۰ هزار و ۱۶۴ نفر استادیار معلم، یک هزار و ۸۴۸ نفر دانشیار معلم و ۴۸ نفر استاد معلم شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خلوص نیت، صلاحیت علمی، فروتنی و گذشت، عطوفت و مهربانی، احترام به شخصیت و نام شاگردان، عشق به تربیت را از جمله مهمترین ویژگی های معلم ها دانست و بیان کرد: معلمی از شئون الهی بوده و بزرگترین معلم جامعه بشریت پیامبر اکرم(ص) است.

کد خبر 2755063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha