میانگین نرخ دادرسی الکترونیک در کردستان77 درصد است/تشکیل قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت المال

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه میانگین نرخ دادرسی الکترونیک در استان 77 درصد است گفت : باید این میزان تا پایان اردیبهشت ماه ارتقاء یابد و از ابتدای خردادماه امسال، اعزام زندانی به دادگستری قطع شود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در نخستین جلسه با روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان در سالجاری ، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و تاکیدات رییس قوه قضاییه، دستگاه قضایی استان با تمام توان کمک حال دستگاه اجرایی برای مهار تورم و رشد تولید است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: در سال جدید و با مدیریت و نظارت دقیق تر روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی استان بهیچ وجه نباید حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل شود و یا کارگر و کارگرانی بیکار شوند .

حسینی صیانت از حقوق عامه بویژه در حوزه امنیت مردم را بسیار مهم دانست و افزود : در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی دادستانهای استان با نظارت دقیق و بر حفظ حقوق عامه نظارت جدی داشته باشند و مانع از تضییع حقوق بیت المال شوند.

وی بر ضرورت اجرای برنامه عملیاتی سال 1402 قوه قضاییه در دادگستری استان تاکید کرد و گفت : اهتمام به اجرا و انعکاس این برنامه که هدف محور و کاربردی است، باید مدنظر روسای دادگستری و دادستانهای استان باشد .

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد : در حوزه زندانها، بحث اشتغال زندانیان و استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون مورد تاکید دستگاه قضایی استان است و قضات باید با سرکشی و بازدید ماهانه و منظم ، به تک تک درخواستهای زندانیان رسیدگی کنند و درصدد رفع مشکلات شان برآیند .

حسینی بر ضرورت سروسامان دادن موجودی آمار شعبات قضایی استان در سال جدید تاکید کرد و اضافه کرد : برنامه ریزی، نظارت و سرکشی روسای دادگستری و دادستانهای استان بر شعب سبب می شود تا وضعیت موجودی پرونده ها سامان یافته و پرونده بلاتکلیف نداشته باشیم .

رئیس کل دادگستری استان کردستان میانگین نرخ دادرسی الکترونیک استان را 77 درصد ذکر کرد و افزود : باید این میزان تا پایان اردیبهشت ماه ارتقاء یابد و همچنین از ابتدای خردادماه سال جاری ، اعزام زندانی به دادگستری انجام نمی شود و تمام جلسات دادرسی بصورت الکترونیک برگزار می شود .

تشکیل قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت المال 

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان بر لزوم تشکیل قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت المال در تمام شهرستانهای استان تاکید کرد و افزود : با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جدید نیز با جدیت برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج اجرایی شدن قانون مناسب سازی معابر و پیاده روهای استان را ضروری دانست و خطاب به دادستان های شهرستان های استان اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق عامه باید در استان کردستان قانون مدیریت پسماندها با جدیت دنبال شود و به بهترین شکل اجرا شود.

جباری همچنین اضافه کرد: دستورالعمل ستاد کنترل مجرمین حرفه ای باید در استان به دقت اجرا شده و لیست زندانیان متواری استخراج شود .

کد خبر 2754912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha