۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
راه اندازی بوستان کتاب در سنندج

سرویس کردستان - بوستان کتاب به مناسبت روز سنه (سنندج) برای نخستین بار با همکاری و مشارکت کتابخانه های عمومی استان کردستان و شهرداری سنندج راه اندازی می شود.

به گزارش کرد پرس، رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج روز دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه های گرامیداشت «روز سنه» (سنندج)، گفت: هر ساله در راستای گرامیداشت هفته سنه (۶ تا ۱۳ اردیبهشت) برنامه های متنوعی با همکاری ارگان های مختلف و دعوت از عموم مردم برگزار می شود.

سرکوت نجفی با بیان اینکه امسال نیز برنامه های متنوعی برای این ایام پیش بینی شده است، اظهار کرد: افتتاح بوستان کتاب یکی از برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است، ضمن اینکه با توجه به نامگذاری شهر سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران، راه اندازی بوستان و پاتوق های فرهنگی امری ضروری است.

وی افزود: پارک روبروی کتابخانه شهر که در مرکز شهر واقع شده با توجه به نزدیکی به مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه، دانشگاه، کانون پرورشی فکری و کانون امام خمینی (ره) دارای موقعیتی ویژه و منحصربفرد است و می تواند به مرکز توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج ادامه داد: در این هفته همچنین برنامه های شاخص هنری از جمله اجرای تئاتر خیابانی، موسیقی، برپایی نمایشگاه خوشنویسی و افتتاح بوستان کتاب انجام می شود.

نجفی با تقدیر از کتابخانه های عمومی در برگزاری برنامه های مهم فرهنگی در سنندج، یادآور شد: راه اندازی بوستان کتاب با همکاری شهرداری و کتابخانه های عمومی نیز اقدامی موثر و جریان ساز خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه بوستان کتاب ۶ اردیبهشت امسال افتتاح و آماده خدمات رسانی به علاقمندان می شود، بیان کرد: پیشنهاد راه اندازی این بوستان در مرکز سنندج (سه راه ادب، روبرروی کتابخانه شهید مطهری) از سوی شهرداری سنندج داده شده و المان های ویژه برای نصب در این مکان آماده شده است.

محمد مخدومی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی در این بوستان وظیفه تولید محتوا را بر عهده دارند، گفت: بر اساس برنامه و در طول سال برنامه های متنوعی با دعوت از علاقمندان و کتابخوانان توسط این نهاد برگزار خواهد شد و این بوستان به یک پاتوق فرهنگی اثرکذار تبدیل می شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب برای علاقمندان، تجلیل از نویسندگان مطرح سنندجی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و برنامه های جنبی ویژه از جمله اقداماتی است که در روز افتتاح و راه اندازی این مجموعه با همکاری کتابخانه های عمومی و شهرداری سنندج انجام می شود.

کد خبر 2754817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha