ارائه خدمات امدادی به بیش از ۴۴ هزار حادثه دیده در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از ارائه خدمات امداد و نجات به بیش از ۴۴هزار نفر در مناطق مختلف استان در طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش کرد پرس، پیام جلالی با اشاره به این که  امدادگران جمعیت هلال احمر در طی سال به صورت شبانه روزی آماده باش بوده و در سوانح و عملیات امدادی حضوری فعال دارند، گفت: در سال گذشته، تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان در ۴۷۳ عملیات حضور داشته که از این تعداد، به ۱۲۰۷مورد حوادث جاده ای، ۶۲۲۲ مورد برف و کولاک، ۳۵ هزار و ۲۷۵ مورد خدمات مناسبتی، ۲۸ نفر کوهستان، ۱۵۰۰ نفر زلزله، ۳۱۴ نفر سیل و آبگرفتگی و ... امدادرسانی صورت گرفته است.

وی تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته را ۴۷۳ مورد عنوان کرد و افزود: در سال گذشته، ۳۱ هزار و ۹۶۳ نفر اسکان داده شدند که از این تعداد یک هزار و ۴۴۰ نفر گرفتار در برف و کولاک و ۳۰ هزار و ۴۹۷ نفر در مناسبت های مختلف مانند اربعین حسینی، عید فطر و ... بوده و همچنین ۳۶۷ بسته غذایی در بین هموطنان اسکان یافته توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به حوادث در سال گذشته، اظهار کرد: در حوادث سال گذشته، ۲۲۲ نفر نجات یافتند که از این تعداد ۱۹۲ نفر به مراکز درمانی منتقل و سی نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

جلالی ادامه داد: در عملیات انجام شده طی سال گذشته، ۴۱۱ دستگاه آمبولانس، ۶۷۰ تیم عملیاتی و دو هزار و ۳۱۷ نفر امدادگر و نجاتگر به صحنه حوادث اعزام شده و ۱۴۹ مورد عملیات رهاسازی توسط این جمعیت صورت گرفت و همچنین ۳ عملیات اطفا حریق انجام شد.

وی یادآور شد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند و در جهت سلامتی و کمک رسانی به هموطنان گام برمی دارند و در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با اطلاع به ۱۱۲ تیم های امدادی جهت ارائه خدمات در کمترین زمان به محل اعزام می شوند.

کد خبر 2754815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha