تجمع اعتراضی پرستاران کردستانی مقابل استانداری

سرویس کردستان- پیش از ظهر امروز جمعی از کادر درمان شاغل در بیمارستان های سطح شهر سنندج، مقابل استانداری کردستان برای بیان مطالبات خود تجمع کرده و خواستار دریافت حق و حقوق قانونی خود شدند.

به گزارش خبر نگار کرد پرس از محل این تجمع، امروز شنبه ۲۶ فروردین ماه، پرستاران سنندجی در اعتراض به مسائل صنفی از جمله پرداختی های قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مقابل استانداری تجمع کرده و اعتراض خود مبنی بر عدم رعایت عدالت در پرداختی های قانون تعرفه گذاری را برای چندمین بار به گوش مسئولان رساندند.

لیست مطالبات 

پرداخت کامل معوقات چند ماهه کادر درمان استان در اسرع وقت، پرداخت منظم حقوق و مزایا طبق قانون و مقررات مصوب یکی از مطالباتی بود که پرستاران خواستار اجرای آن بودند.

بازبینی اساسی در نحوه اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بازرسی مالی در خصوص نحوه پرداخت قانون تعرفه گذاری و کارانه و اضافه کار پرسنل و ارائه گزارش دقیق در خصوص چگونگی محاسبه این موارد و تعیین کمیته ای برای پیشگیری تعارضات مالی احتمالی از دیگر مطالبات پرستاران سنندجی در این تجمع بود.

برگشت به کار نیروهایی که در زمان کرونا فعالیت داشته و سپس تعدیل نیرو شده اند و یا در حال تعدیل هستند و همچنین تعیین کمیته ای ویژه برای نظارت بر ساز و کار اجرایی و پرداختی شرکت های کارفرمایی علوم پزشکی، مطالباتی بود که در این تجمع از سوی پرستاران بیان شد.

پس زدن نماینده علوم پزشکی 

پس از حدود ۲ ساعت از شروع این تجمع مسالمت آمیز، اسعد فتحی پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان نماینده این سازمان در جمع معترضان حضور یافت که مورد استقبال آنان قرار نگرفت، چرا که پرستاران حاضر در این تجمع بیان کردند، آنها به واسطه اعتراض به عملکرد این مدیران مقابل استانداری تجمع کرده و خواستار بیان مسئله با مسئولان ارشد استان بودند.

در دل های پرستاران 

یکی از پرستاران حاضر در این تجمع در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: ما چندین مرتبه اعتراضات و مطالبات خود را از طرق مختلف به گوش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی رسانده ایم اما هیچ وقت پاسخگو نبوده اند و امروز که در مقابل استانداری جمع شده ایم، می خواهیم با یکی از نمایندگان عالی دولت حرف بزنیم.

این پرستار سنندجی افزود: در حال حاضر بیان مطالبات بخشی از هدف برگزاری این تجمع است و بخش دیگر آن اعتراض به نحوه مدیریت در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان است و به همین منظور، معاون درمان نمی تواند خواسته های ما را پاسخگو باشد.

یکی دیگر از پرستاران اظهار کرد: بیش از ۱۴ سال سابقه کار دارم و امروز بعد از این همه سختی که در دوران کرونا کشیده ایم، حقوق های بسیار ناچیز و حداقلی دریافت می کنیم که کفاف زندگیمان را نمی دهد و در عوض با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان، مجبور به اضافه کاری های اجباری نیز هستیم.

این پرستار ادامه داد: برای اضافه کار اجباری که باید انجام دهیم و شیفت های شبانه روزی که می گذرانیم به ازای هر ساعت تنها ۱۶ هزار تومان به ما پرداخت می شود که همین مسئله نبود عدالت در پرداخت حقوق و مزایا به کادر درمان را روشن می کند.

وی یادآور شد: در بحث کارانه نیز، هر شش ماه یک بار مبلغی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به پرستاران پرداخت می شود که معلوم نیز بر اساس چه معیاری آن را محاسبه می کنند.

دیدار با نماینده استانداری 

در نهایت پس از گذشت حدود ۳ ساعت از شروع این تجمع، چند نفر از پرستاران حاضر به عنوان نماینده دیگر معترضان به استانداری دعوت شدند تا دیداری با یکی از نمایندگان استانداری داشته باشند و مطالبات خود را بیان کنند.

محمد رضایی مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری کردستان از سوی استاندار کردستان مامور به شنیدن مطالبات پرستاران و انتقال این مطالبات به دولت بود و پای  صحبت های ۸ نماینده معترضان نشست.

پس از بیان مطالبات، مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری کردستان از آنان خواست که مطالبات خود را در ۲ بخش استانی و کشوری به تفکیک طی نامه به استانداری کردستان ارجاع دهند تا در خصوص مطالبات درون استانی با همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصمیم گیری شود و مطالبات کشوری نیز با امضای استاندار کردستان جهت پیگیری به وزارت بهداشت ارجاع داده شود.

کد خبر 2754594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha