برگزاری همایش سرمایه گذاری کشاورزی با محوریت توت فرنگی در سنندج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همایش تجاری و سرمایه گذاری بخش کشاورزی با محوریت توت فرنگی خرداد سال جاری در استان برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری گفت: جشنواره توت فرنگی قرار بود اردیبهشت سال گذشته برگزار شود که به دلایل متعددی این کار انجام نشد و به امسال موکول شد.

وی افزود: به همت دانشگاه کردستان اوایل خرداد سال جاری کنفرانس علمی با همکاری دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق برگزار می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: افزون بر این کنفرانس، گردهمایی تفریحی و گردشگری در روستای شیان که یکی از روستاهای شاخص کردستان در تولید محصول توت فرنگی است هم برگزار می شود.

اسکندری ادامه داد: اضافه بر برنامه های مذکور در نظر داریم در همین ایام، همایش تجاری و سرمایه گذاری کشاورزی با محوریت توت فرنگی را با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق بازرگانی سنندج برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه کردستان نخستین استان کشور از لحاظ سطح زیرکشت و میزان تولید توت فرنگی است، یادآور شد: سالانه افزون بر ۶۵ هزار تن توت فرنگی در استان تولید و روانه بازار و بیشتر آن هم به صورت تازه خوری مصرف می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در شهرهای که رتبه نخست تولید محصولی هم چون پیاز و انگور را دارند فضای شهری به المان های ویژه چنین محصولاتی اختصاص می یابد.

اسکندری گفت: قرار بود سنندج به عنوان پایتخت توت فرنگی کشور معرفی شود و مستندات لازم هم در این رابطه تهیه شد و امید می رود اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آن را پیگیری کند.

کد خبر 2754803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha