واریز ٢ هزار و ٩٨١میلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان غربی به خزانه دولت

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است که نسبت به سال گذشته با ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش کردپرس،  عبدالحمید سرتیپی در خصوص عملکرد معادن استان در سال گذشته اظهار کرد: در استان ۲۳۰ معدن غیر فعال و راکد شناسایی شده است که جهت فعالسازی این معادن، فرآیند مزایده عمومی برگزار خواهد شد و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد.

او ادامه داد: تغییر نگرش دولت در توسعه معادن از طریق سامانه های مربوطه از جمله کاداستر، منجر به افزایش شفافیت در حوزه معادن شده و با توجه به مزیت بالای استان در بخش معدن، سازمان های توسعه ای وزارت صمت از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) و شرکت های تابعه حضور فعال و موثری در این دوره در استان را داشته اند.

او افزود: در سال گذشته با صدور ۵۰ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۱۴ نفر ایجاد شد که جهت بهره برداری از این معادن بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

سرتیپی بیان کرد: در حال حاضر ۵۴۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج ۱۸ میلیون و ۷۲۷ هزار تن در استان وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۷ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۴۲۱ نفر در این معادن فراهم شده است.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی ۲۳۰ معدن غیر فعال و راکد شناسایی شده است که جهت فعالسازی این معادن، فرآیند مزایده عمومی برگزار خواهد شد و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد. همچنین تاکنون ۲۰ معدن راکد و غیر فعال توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال و به چرخه تولید بازگشتند که با فعال سازی این معادن برای ۱۶۰ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم گردید.

کد خبر 2754750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha